Gå til innhold

Luleå camping


Bob Bart

Anbefalte innlegg

Jeg har fått invilget 1 kveld med fiske under vår familiecampinguke i Luleå.

Er det noen som har tips her?

Jeg ser for meg fiske i sjø etter sø, eller fiske i Lule-elva.

Jeg har fått vite jeg kan kjøpe kort til elva i resepsjonen.

Noen som vet noe om Lule-elva i nedre deler, hva trengs av stang, fluer. Hvilken fisk kan man treffe på.

Hadde vært bra og fått pin-pointa fisket siden man bruker 1.5 uker av juli på å grille og spille krokket når vakfestet begynner her i nord...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest Unknown User

Hei

Hvor i luleelven er du? Den er jo lang som faen. Nesten fra norske grensen og sen på tvers gjennom hele Sverige ut til kysten der den går ut i Luleå Skjærgård. Jeg er fra Piteå som ligger fem mil sør for Luleå og har fisket veldig mye i Piteåelven. Elven varierer masse. Langt ned i systemet er det mest gjedde, aborr og mort. Du må ganske høyt for å treffe på ørret og harr. Nær kysten så går det en del laks og sjøørret, men jeg misstenker at du skal være ganske lommekjent for å få uttelling. Har du bare et fiskedøgn på deg så er det artigste å fiske regnbue og brøling (bekkrøye). Det finns en hel del vann rundt luleå der du får fisket og fiskekorten er billlige. Når du har så begrenset tid kan du like gjerne utnytte den effektivt.

Her har du noen vann http://www.swedishlapland.com/se/Resmal/Lulea/Gora/Jakt-och-fiske/?p=3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar.

Tilbake nu ;D

Vi lå ved firstcamp nesten helt nede i munningen. Fiske ble det ikke noe av  :P

Men så i noen brosjyrer om forskjellige vann men det ble ikke av desverre.

Så en halvannen kilos ørret som vaket under ei bru over Kalixelven et godt stykke innover i landet. Dette var på vei hjem så det ble med synet og økt puls og blodtrykk!

Huff...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
×
×
  • Opprett ny...