Gå til innhold
  • 0

Fersk fluefisker!


Larsen Fotografen

Spørsmål

Heisann alle sammen!

Jeg heter Tommy og er en 22 år gammel gutt fra Tromøya i Arendal. Frem til nå er det fotografering og snowboard som har vært det helt store for meg, men nå har fluefiske blitt en del av den lista. Jeg er en ivrig freelance fotograf som jobber mest med actionsport, og da mest snowboard og skateboard. Ser frem til å kunne prøve meg på litt fiskebilder og etterhvert  :)

Forrige tirsdag var jeg på mitt første fluefiskekurs med Jakt & Friluft og er allerede hekta. Skal opp og kjøpe meg stang i morra og på nytt kurs neste tirsdag igjen =D Etter neste tirsdag mente han som har kurset at jeg skulle være klar for å kunne prøve å fiske litt, og jeg lurer da på om noen er kjent med hvor det er bra i området. Er det noen flere fra Arendalsområdet som har noen tips om hvor man kan prøve seg på litt ørretfiske? Får sommerfugler i magen bare ved tanken på å få min første ørret på flue, så dette er noe jeg er virkelig gira på! Jeg flytter forresten til Trondheim til høsten for å begynne på Fotofagskolen, så tips om ørretelver/vann i Trondheimsområdet setter og stor pris på!

Også hadde det vært greit å vite om det er "regler" for hvor store fisk som kan tas med hjem til steikepanna og hvilke som helst skal settes ut igjen, bare så ikke jeg gjør noe galt her  :) Har lest på forumet her at det er slik enkelte steder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anbefalte innlegg

  • 0

Hehe velkommen :) fete bilder :) du kunne like godt begynt med heroin, det er like dyrt og avhengigskapende :P fett utstyr du klinte til å kjøpte, sage er smooth, ang Trondheim, er det tusen fine fiskeplasser, tya og nea er 2 veldig bra til tørrflue. Kan anbefale deg og få prøvd laksefiske i gaula, støren eller namsen.. Det er helt rått!! Når du ser laksen hoppe 40 cm opp i lufta 3 meter fra deg er det kjørt :) bare send pm vis du lurer på ting, ikke vær redd for dumme spørsmål, det finnes ikke og det er så lett og surre litt med utstyr osv så bare Mail meg :) lykke til så gleder jeg meg til å se første ørreten tatt på flue, :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 0

Woho, var ute i en liten kano i samme vannet i dag med fluestanga og kasta litt! Var lite vak, tross stille vann og duskregn, så ble ikke noe fisk. Men utrolig hvor gøy man kan ha det bare med å sitte og kaste! Prøvde meg litt på dobbeldrag i dag og det gikk faktisk overraskende bra, så ser virkelig frem til nytt kurs i morra  ;D Også er det ut igjen i kano på onsdag! Og mest sannsynlig torsdag, fredag, lørdag, søndag, mandag... Er det noe vits å fortsette?  :D Dette er moro!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 0

Akkurat rundt Arendal er det vel ikke så mye bra ørretfiske da? eller tar jeg helt feil...

Jeg kan bare melde at rundt Risøya utenfor Tvedestrand vaka det flust med fin sjøørret lørdag kveld som var... mange vak rett rundt broa ut til øya, og jammen mye "nærkast" fisk og..

du kan jo prøve å stripe noe deromkring..

ellers så så jeg og en del sjøørret i og rundt fevik-kilen kvelden før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 0

Akkurat rundt Arendal er det vel ikke så mye bra ørretfiske da? eller tar jeg helt feil...

Jeg kan bare melde at rundt Risøya utenfor Tvedestrand vaka det flust med fin sjøørret lørdag kveld som var... mange vak rett rundt broa ut til øya, og jammen mye "nærkast" fisk og..

du kan jo prøve å stripe noe deromkring..

ellers så så jeg og en del sjøørret i og rundt fevik-kilen kvelden før.

Takker for tips, må sjekkes ut en gang :-)

Men nå i utgangspunktet er det ørret i ferskvann på tørrflue som frister mest, så det jeg er mest på jakt etter er da skogsvann eller elver hvor det er greit å lure fisken ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...