Gå til innhold

Kära grannar i väst, HJÄLP!!!


Alex L

Anbefalte innlegg

17-20 bär det iväg till Trysilälven men jag vet inte riktigt vart. Har kikat på lite platser men har inte riktigt bestämmt mig än. :?

 

Funderar på vilka platser som kan vara bra den här tiden på säsongen, vilka käckningar som kan "råka ut för" och flugval.

 

Tacksam för alla tips jag kan få. :D

 

Alex

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hermansen

Om det er samme forhold i trysilelven som elvene rundt Sveg så må du regne med fjærmyggfiske. Jeg var oppe en tur i dag, ikke antydning til døgnfluer enda. Men kommer varmen kommer de vel fort, men nå har fått en cm med snø så virker som året har snudd :)

 

I selve trysilelven trives jeg godt langt opp, rundt engernesset syns jeg det er veldig vakkert og ikke overraskende mye folk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hört att Danica' date=' Vulgata, Gul Forsslända o Ephemerella auriivillii kan vara på gång. :?[/quote']

 

Hei Larsson :D

 

Du skriver at du reiser 17-20...... Mener du mai eller juni ??

Hvis det er mai, så er du nok en måned for tidlig ute laugh.png' alt=':lol:'>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tack för alla tipsen. Har faktiskt kickat på länkarna du har skickat. De minskar ju inte fiskesuget direkt. ;)

 

Åker upp 17-20 juni. Tanken är att vi ska slå upp vårt tält någonstans längs trysilälven och utgå från det. Först och främst har vi väl tänkt o fiska i Trysilälven men om vi kanske är för tidiga söå kan vi ju allt leta på någon sjö.

 

Om någon har någre erfarenheter om kläckningar de senaste åren, någon bra tältplats längs älven och någon intressant sjö så är jag tacksam för alla tips jag kan få. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...