Olav Skrevet 16. juli 2010 Rapporter Del Skrevet 16. juli 2010 Hva er egentlig "riktig sveiveretning" på denne? Tyngst ut eller inn...? Fint og vite før man rigger snella med backing og line... Olav Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tormod Wie Skrevet 16. juli 2010 Rapporter Del Skrevet 16. juli 2010 Tyngst ut. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Olav Skrevet 16. juli 2010 Forfatter Rapporter Del Skrevet 16. juli 2010 Okay. Vet du om det går an å stille litt på motstanden? Er det kun den plastdingsen som bestemmer dette? Skulle gjene hatt den litt lettere både inn og ut (hørtes vulgært ut...) Kan sikkert lese meg til slikt, men, latskap lenge leve... Olav Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bishop Skrevet 16. juli 2010 Rapporter Del Skrevet 16. juli 2010 ULA Purist har kun overløps brems, det er det den svarte dingsen er. Samme hvilken vei du sveiver, motstanden er lik. Har hatt samme snelle og min var i alle fall slik. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gudbrandsdøl Skrevet 2. august 2010 Rapporter Del Skrevet 2. august 2010 sitter med en nyanskaffet herlighet , men er usikker på justering av bremsen. Det er som det antydes tidligere i tråden tyngre den ene veien og det er logisk at det er ut, men på min nye sitter det to "klikkpinner" sammen i bremsen. Skal det være bare en slik at det er en i reserve eller skal begge pinnen sitte der samtidig? ... hvis noen skjønner hva jeg mener Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tormod Wie Skrevet 2. august 2010 Rapporter Del Skrevet 2. august 2010 De to plastfjærene er av ulik tykkelse. Dette for å øke motstanden ved utras, samt gjøre det lettere ved innsveiving. Så ja, de er begge i bruk. Man kan stille motstanden slik at det blir lettere (evnt tyngre) ved å justere plastfjæra ett kusehår opp/ned. Dette gjøres ved medfølgende unbrakonøkkel. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gudbrandsdøl Skrevet 2. august 2010 Rapporter Del Skrevet 2. august 2010 Ser at de to plastfjærene som sitter sammen gjør ulik jobb og vi kaller dem samlet "bremsepinnen", og men det er to identiske "bremsepinner" i bremsen (se bildet). Den lille "koppen" som skruen går inn i har plass til begge.... På tegningen over snellas oppbygning i bruksanvisningen som fulgte med snella var det kun tegnet inn en "bremsepinne". Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tormod Wie Skrevet 2. august 2010 Rapporter Del Skrevet 2. august 2010 Hmm, satt begge fast i snellehuset? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gudbrandsdøl Skrevet 2. august 2010 Rapporter Del Skrevet 2. august 2010 Hmm, satt begge fast i snellehuset? Jepp, virker litt overkill med to og ten kte med en gang at den ene er reserver, men hvis jeg setter inn bare en så blir det romslig inne i "koppen" og "bremspinnen" slenger litt frem og tilbake. Rart om de plasserer en reservedel der også ... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tormod Wie Skrevet 2. august 2010 Rapporter Del Skrevet 2. august 2010 Hmm, satt begge fast i snellehuset? Jepp, virker litt overkill med to og ten kte med en gang at den ene er reserver, men hvis jeg setter inn bare en så blir det romslig inne i "koppen" og "bremspinnen" slenger litt frem og tilbake. Rart om de plasserer en reservedel der også ... Jeg har bare en, men kanskje no nytt de har begynt med...? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gudbrandsdøl Skrevet 2. august 2010 Rapporter Del Skrevet 2. august 2010 Hmm, satt begge fast i snellehuset? Jepp, virker litt overkill med to og ten kte med en gang at den ene er reserver, men hvis jeg setter inn bare en så blir det romslig inne i "koppen" og "bremspinnen" slenger litt frem og tilbake. Rart om de plasserer en reservedel der også ... Jeg har bare en, men kanskje no nytt de har begynt med...? Det kan jo være Får skru og teste litt til. Tusen takk for svar Tormod! mvh Marius Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg