Gå til innhold

Ula Purist


Olav

Anbefalte innlegg

Okay.

Vet du om det går an å stille litt på motstanden? Er det kun den plastdingsen som bestemmer dette? Skulle gjene hatt den litt lettere både inn og ut (hørtes vulgært ut...)

Kan sikkert lese meg til slikt, men, latskap lenge leve... ;)

Olav

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bishop

ULA Purist har kun overløps brems, det er det den svarte dingsen er. Samme hvilken vei du sveiver, motstanden er lik.

Har hatt samme snelle og min var i alle fall slik.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

sitter med en nyanskaffet herlighet , men er usikker på justering av bremsen. Det er som det antydes tidligere i tråden tyngre den ene veien og det er logisk at det er ut, men på min nye sitter det to  "klikkpinner" sammen i bremsen. Skal det være bare en slik at det er en i reserve eller skal begge pinnen sitte der samtidig?

... hvis noen skjønner hva jeg mener  ???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De to plastfjærene er av ulik tykkelse. Dette for å øke motstanden ved utras, samt gjøre det lettere ved innsveiving. Så ja, de er begge i bruk.

Man kan stille motstanden slik at det blir lettere (evnt tyngre) ved å justere plastfjæra ett kusehår opp/ned. Dette gjøres ved medfølgende unbrakonøkkel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser at de to plastfjærene som sitter sammen gjør ulik jobb og vi kaller dem samlet "bremsepinnen", og men det er to identiske "bremsepinner" i bremsen (se bildet). Den lille "koppen" som skruen går inn i har plass til begge....

På tegningen over snellas oppbygning i bruksanvisningen som fulgte med snella var det kun tegnet inn en "bremsepinne".

post-1098-13949880944173_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, satt begge fast i snellehuset?

Jepp, virker litt overkill med to og ten kte med en gang at den ene er reserver, men hvis jeg setter inn bare en så blir det romslig inne i "koppen" og "bremspinnen" slenger litt frem og tilbake. Rart om de plasserer en reservedel der også ...

Jeg har bare en, men kanskje no nytt de har begynt med...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, satt begge fast i snellehuset?

Jepp, virker litt overkill med to og ten kte med en gang at den ene er reserver, men hvis jeg setter inn bare en så blir det romslig inne i "koppen" og "bremspinnen" slenger litt frem og tilbake. Rart om de plasserer en reservedel der også ...

Jeg har bare en, men kanskje no nytt de har begynt med...?

Det kan jo være :) Får skru og teste litt til.

Tusen takk for svar Tormod!

mvh

Marius

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...