Gå til innhold

Manchester United 10/11


Lars L

Anbefalte innlegg

mulig store deler av fansen tilgir shrek, men det gjør neppe hevngjerrige Rødnese. mang en spiller har krysset hans vei før, og alle har fått smake pisken. og det uten at noen av dem var i nærheten av å smøre så mye møkk på hans tryne og holdt klubben i hans hjerte for narr på en slik ydmykende måte.

men nå er shrek låst til 5-årskontrakt, så Rødnede kan ta tiden i bruk for å forsikre seg at hernandez vokser seg inn i rollen som erstatter - noe han gjør fint, i rakettfart -, så skal lille shrek få møte Rødneses vrede. lille shrek blir ikke pensjonist i manure, for å si det sånt ;)

Kan ikke du skrive litt om dette i din Arsenal tråd? Er nemlig ikke av interesse eller basert på fakta, så for oss andre blir dette toltat uinteressant.

Lars L

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 556
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Mest aktive i denne tråden

Postede bilder

åh, beklager å såre deg, kjære lars.

er fotballjunkie og følger med på alt, det være seg om manure eller valencia. MIN arsenal-tråd? har ikke noe slikt, og ikke trenger jeg det heller. fotballdiskusjoner, foruten tabelllesing, er basert på synsing og spekulasjoner, som vist i denne og andre tråder (feks om chelskj, liverpool). kan ikke se at andre - eller du - har kommet med noe mer fakta enn meg. hvis du synes det jeg skriver er uinteressant, og det må du få lov til, så er det bare å ikke lese det.

edit: for ordens skyld, i tilfelle du skulle gnåle mer om fakta:

Jo, gjør gjerne det. Dette er jo en "morro-tråd". Er lov å kjøre på uten dekkning her :=)

Lars L

Lenke til kommentar
Del på andre sider

åh, beklager å såre deg, kjære lars.

er fotballjunkie og følger med på alt, det være seg om manure eller valencia. MIN arsenal-tråd? har ikke noe slikt, og ikke trenger jeg det heller. fotballdiskusjoner, foruten tabelllesing, er basert på synsing og spekulasjoner, som vist i denne og andre tråder (feks om chelskj, liverpool). kan ikke se at andre - eller du - har kommet med noe mer fakta enn meg. hvis du synes det jeg skriver er uinteressant, og det må du få lov til, så er det bare å ikke lese det.

edit: for ordens skyld, i tilfelle du skulle gnåle mer om fakta:

Jo, gjør gjerne det. Dette er jo en "morro-tråd". Er lov å kjøre på uten dekkning her :=)

Lars L

Ja, jeg gråter her jeg sitter.  :)

Det er helt greit at du ikke trenger dekkning for det du sier/skriver, men må man dra det ned til barnehagenivå? Ref: " tilgir shrek, men det gjør neppe hevngjerrige Rødnese", "å smøre så mye møkk på hans tryne ","så skal lille shrek få møte Rødneses vrede".

Er dette en vanlig måte for deg å uttrykke deg på når du snakker med folk? Er du forfatter av eventyrbøker? Lærer på SFO ? Barnehageonkel?  ;):-*

Lars L

Lenke til kommentar
Del på andre sider

åh, beklager å såre deg, kjære lars.

er fotballjunkie og følger med på alt, det være seg om manure eller valencia. MIN arsenal-tråd? har ikke noe slikt, og ikke trenger jeg det heller. fotballdiskusjoner, foruten tabelllesing, er basert på synsing og spekulasjoner, som vist i denne og andre tråder (feks om chelskj, liverpool). kan ikke se at andre - eller du - har kommet med noe mer fakta enn meg. hvis du synes det jeg skriver er uinteressant, og det må du få lov til, så er det bare å ikke lese det.

edit: for ordens skyld, i tilfelle du skulle gnåle mer om fakta:

Jo, gjør gjerne det. Dette er jo en "morro-tråd". Er lov å kjøre på uten dekkning her :=)

Lars L

Ja, jeg gråter her jeg sitter.  :)

Det er helt greit at du ikke trenger dekkning for det du sier/skriver, men må man dra det ned til barnehagenivå? Ref: " tilgir shrek, men det gjør neppe hevngjerrige Rødnese", "å smøre så mye møkk på hans tryne ","så skal lille shrek få møte Rødneses vrede".

Er dette en vanlig måte for deg å uttrykke deg på når du snakker med folk? Er du forfatter av eventyrbøker? Lærer på SFO ? Barnehageonkel?  ;):-*

Lars L

tja, nå har jeg ikke kalt deg for noe stygt, kjære lars, og jeg regner deg i denne sammenhengen som "folk", ikke mediepersoner. "lille shrek" og "rødnese", er vanlige kallenavn på de personene, så jeg har ikke funnet opp noe nytt dessverre. og ja, jeg synes det er kledelige navn på dem, og disse kallenavnene blir tom brukt selv blant manurefansen - iaf når de har gjort noe som er mislikt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, det som er rart med fotball folk, er at de er mye mer kranglete og hissige en andre mennesker.

jeg er en brøkdel så interessert i fotball som resten av befolkningen, så jeg snakker bare om første intrykket her.

Men hva om naboen liker bedre Liverpool en deg. Du liker UTD. Hva så. Kan han bare ikke få leve i den troen.

Slik er det med fluefiske også. Krengler om ditt og datt. Hva med å drive på med det EN SELV liker, og fi faen i om naboen mener treneren har rød nese :D Løkskaller hele gjengen :)

En ting med fotball er i hvertfall sikkert. Det er en MEGET målbar sport. Etter endt sesong, viser det klinkende klart hver som er best, hvem som er nestbest osv. Det er ikke grunnlag for diskusjon en gang. Der står det svart på hvitt.

Og det som er så rart er at det gjør det allerede etter to uker ut i sesongen. Hvem i verden er så inni helvetes idiot og teit i skallen å diskutere MOT at Chelsky (Vet ikke hvordan det skrives) desidert best for tiden? Hva men dere (Kan snart si oss, jeg er jo så interessert) UTD folk....? Hva med " Ja, dere er skikkelig gode for tiden.... vi må nok ta oss i sammen for å klare å bli så gode som dere" osv osv....

Fortballfolk er en egen rase....samme som oss idiotisdke fluefiskere. Knølskaller hele gjengen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe!

Men dette er kun på gøy Henning. Alle gjør det og alle er klar over at det bare å morro  ;D Man rakker ned mens man gliser og gleder seg til neste usaklige innlegg, silk at man kan prøve å irritere enda mer i neste innlegg. Men husk at vi går inn i hverandres tråder og provoserer. Selv om laget mitt rykker ned vil jeg hevde at vi er beste i verden! Slik er det bare, sært og herlig på samme tid  ;D

Akkurat som fluefiske. Vi hater jo ikke hverandre vi bare provoserer og gliser :=) Hadde vi virkelig hatet hverandre hadde vi heller blitt casuals. Er kun rivalsiering av beste merke!

Vi deltar på dette forumet på to plan. Et hvor vi er fluefisker og et annet hvor vi er fotballidioter!

Lars L

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mulig store deler av fansen tilgir shrek, men det gjør neppe hevngjerrige Rødnese. mang en spiller har krysset hans vei før, og alle har fått smake pisken. og det uten at noen av dem var i nærheten av å smøre så mye møkk på hans tryne og holdt klubben i hans hjerte for narr på en slik ydmykende måte.

men nå er shrek låst til 5-årskontrakt, så Rødnede kan ta tiden i bruk for å forsikre seg at hernandez vokser seg inn i rollen som erstatter - noe han gjør fint, i rakettfart -, så skal lille shrek få møte Rødneses vrede. lille shrek blir ikke pensjonist i manure, for å si det sånt ;)

Mulig dette, men ikke glem helt sagaen om fabregas i sommer, skal ikke se bort fra at heller ikke fabregas blir pensjonist i arsenal ;)

var vell ikke mange smil og se da han poserte i barca drakta(en litt motvillig da) hos arsenal fansen!

nei sagaen om rooney, er vell over for denne gang, men kommer nok og blusse opp fra tid til anen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mulig store deler av fansen tilgir shrek, men det gjør neppe hevngjerrige Rødnese. mang en spiller har krysset hans vei før, og alle har fått smake pisken. og det uten at noen av dem var i nærheten av å smøre så mye møkk på hans tryne og holdt klubben i hans hjerte for narr på en slik ydmykende måte.

men nå er shrek låst til 5-årskontrakt, så Rødnede kan ta tiden i bruk for å forsikre seg at hernandez vokser seg inn i rollen som erstatter - noe han gjør fint, i rakettfart -, så skal lille shrek få møte Rødneses vrede. lille shrek blir ikke pensjonist i manure, for å si det sånt ;)

Mulig dette, men ikke glem helt sagaen om fabregas i sommer, skal ikke se bort fra at heller ikke fabregas blir pensjonist i arsenal ;)

var vell ikke mange smil og se da han poserte i barca drakta(en litt motvillig da) hos arsenal fansen!

nei sagaen om rooney, er vell over for denne gang, men kommer nok og blusse opp fra tid til anen.

cesc blir ikke pensjonist i arse-drakt, nei. men det er store forskjeller mellom de to sakene.

sak 1) man er sykemeldt, har gjort en dårlig jobb over lang tid, så kritiserer man eierne, ydmyker sin sjef, sine kollegaer og sine kunder. også truer man med å slutte og blir belønnet med fordobling av lønna.

sak 2) man er oppokst og livslang fan av sin lokale-klubb (det hjelper seff at klubben er blant de beste/største), man har mange venner og familie der og ønsker seg tilbake til sine røtter.

arse hadde sin lille tøyte i adebarndoor. han flørtet med milan gjennom media for å skaffe seg en bedre kontrakt. selv om han ikke kritiserte klubben, klandret den for manglende ambisjoner ol, så gikk det kun et år før han ble shippet ut - med rette! sviket ble aldri tilgitt og han forble en forhatt figur.

men jeg ser at det er vanskelig for den gjengse fotball-idiot å spotte forskjellene. anser meg ferdig med å diskutere lille shrek, siden vi aldri blir enige og jeg har ikke mer å tilføye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uansett så gjør Sir Alex bedre vuderinger enn Wenger. Bare se på merittene.

Lars L

Å nei... Nå kommer Vinagunner med den gamle leksa økonomi/midler er jeg redd....  ;D

Men. Bra sagt lars. Burde egentlig holde til case closed ette mitt syn  :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uansett så gjør Sir Alex bedre vuderinger enn Wenger. Bare se på merittene.

Lars L

Å nei... Nå kommer Vinagunner med den gamle leksa økonomi/midler er jeg redd....  ;D

Men. Bra sagt lars. Burde egentlig holde til case closed ette mitt syn  :D

Hehe, bare å komme med. Sir Alex som har sørget for at manu har de midlene de har. Dette er penger som klubben selv har bygd opp. Hvorfor har ikke Wenger klart det samme?

Lars L

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du vet Lars, at forskjellen mellom Wenger og Sir Alex, er at den ene bruker penger på stort sett kvalitets kjøp som koster penger, mens den andre stort sett kjøper unger i begynnelsen av tenårene, for en liten sum, med noen få untak av arsjavin etc...

dette kalles og spare seg til fant ;D penger har han, men bruke de, nei det skal han ikke gitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er så sant som det er sagt!

Tilbake til start:

Uansett så gjør Sir Alex bedre vuderinger enn Wenger. Bare se på merittene.

I rest my case!

Lars L

Er finnes da ingen tvil om at Ferguson sportslig har prestert bedre enn Wenger. Dette ser man sort på hvitt de siste 15 årene.

Begge managerene har levert varene over denne perioden, med Wenger som da har en dalende kurve rent sportslig.

Om Arsenal sin modell blir avgjørende i fremtiden, vil jo nettop fremtiden bringe. Men Wenger har jo vært bastant på å ikke økonomisk dope klubben som flere andre har gjort i perioden.

Nå er ikke jeg ekspert på dette her, men av de såkallte top-4 klubbene er det vel kun Arsenal som med hånden på hjertet kan se de har lyktes økonomisk, og sammtidig ikke raknet sportslig.

- Liverpool var på konkursens rand før nye amerikanere nå kjøpte opp. Og usikkert er det vel ennå i den leieren..

- Manchester United sliter med enorme røde tall til tross for utrolig bra sportslige resultater.

- Chelsea er jeg usikker på nå, siden eieren gjorde om lånte penger til en gave. Men de har heller ikke grønne budskjett tall

Uansett om Wengers "unggutter" slår igjennom i fremtiden eller ikke, kan den økonomiske situasjonen i klubben bli avgjørende da UEFA stadig hinter om strengere regimer for fotballklubbene. Det å se på hva tidligere Chelsea gjorde, og nå City er egentlig ganske sprøtt. Eiere går inn med ubegrensede middler for både spillerkjøp og lønninger. Ta feks Adebayoor som går fra Arsenal til 2x prisen han er verdt, og håndhever 3 ganger lønna fra hva han gjorde i Arsenal.. Sier seg selv at enten ett krakk skjer, eller at det på ett eller annet tidspunkt kommer lover og regler ifbm klubbenes budskjetter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er så sant som det er sagt!

Tilbake til start:

Uansett så gjør Sir Alex bedre vuderinger enn Wenger. Bare se på merittene.

I rest my case!

Lars L

Er finnes da ingen tvil om at Ferguson sportslig har prestert bedre enn Wenger. Dette ser man sort på hvitt de siste 15 årene.

Begge managerene har levert varene over denne perioden, med Wenger som da har en dalende kurve rent sportslig.

Om Arsenal sin modell blir avgjørende i fremtiden, vil jo nettop fremtiden bringe. Men Wenger har jo vært bastant på å ikke økonomisk dope klubben som flere andre har gjort i perioden.

Nå er ikke jeg ekspert på dette her, men av de såkallte top-4 klubbene er det vel kun Arsenal som med hånden på hjertet kan se de har lyktes økonomisk, og sammtidig ikke raknet sportslig.

- Liverpool var på konkursens rand før nye amerikanere nå kjøpte opp. Og usikkert er det vel ennå i den leieren..

- Manchester United sliter med enorme røde tall til tross for utrolig bra sportslige resultater.

- Chelsea er jeg usikker på nå, siden eieren gjorde om lånte penger til en gave. Men de har heller ikke grønne budskjett tall

Uansett om Wengers "unggutter" slår igjennom i fremtiden eller ikke, kan den økonomiske situasjonen i klubben bli avgjørende da UEFA stadig hinter om strengere regimer for fotballklubbene. Det å se på hva tidligere Chelsea gjorde, og nå City er egentlig ganske sprøtt. Eiere går inn med ubegrensede middler for både spillerkjøp og lønninger. Ta feks Adebayoor som går fra Arsenal til 2x prisen han er verdt, og håndhever 3 ganger lønna fra hva han gjorde i Arsenal.. Sier seg selv at enten ett krakk skjer, eller at det på ett eller annet tidspunkt kommer lover og regler ifbm klubbenes budskjetter.

Hvor du tar det fra at Manu og Chelski sliter økonomisk vet jeg ikke, men at det er feil kan jeg bekrefte.

"- Manchester United sliter med enorme røde tall til tross for utrolig bra sportslige resultater." Jeg tar gjerne en grundig utdypelse av dette fra deg siden du velger å skrive dette, eller har du skrevet dette på feil gunnlag? Har du bare lest om dette i VG?

Lars L

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rapportene fra FA tilsier at de ikke leverer positive driftsregnskap. Det er det vel utallige artikkler og statistikker på dette. Kom gjerne med motbeviser :)

United sliter vel stort med at eierene tar ut utbytte på fortjenesten. Som eiere har de jo rett til dette, men stiller klubben i dårlig økonomisk lys.

Chelsea har ikke inntekter som motsvarer spillerkjøp/lønninger over de siste 5 år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rapportene fra FA tilsier at de ikke leverer positive driftsregnskap. Det er det vel utallige artikkler og statistikker på dette. Kom gjerne med motbeviser :)

United sliter vel stort med at eierene tar ut utbytte på fortjenesten. Som eiere har de jo rett til dette, men stiller klubben i dårlig økonomisk lys.

Chelsea har ikke inntekter som motsvarer spillerkjøp/lønninger over de siste 5 år.

Det er stor forskjell på å slite å ha gjeld. Fikk 850 mill for roanldo eierenen tok 100 av disse. Du blir jo ikke blakk av dette. Sitter jo igjen med 750'. Folk står i kø for å kjøpe Manu, vil nok ikke ha problemer med økonomisk i nær fremtid.

Men dette tema kommer jeg ikke til å bruke flere tastetrykk på. Du får bare tro det du vil og det er du i din fulle rett til å gjøre.

Lars L

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å høre Marius!! Harselerer normalt ikke med navnene jeg heller, men klarte ikke dy meg pga. Vinagunners bidrag i denne tråden. Derfor jeg la til *fnis* for å få frem barnsligheten i det  ;)

Men nok om det. Overkjørte Tottenham i helga. Ett Totteham som antageligvis aldri har vært bedre. Og vi med ett lag lag uten de store navnene. Enten er de skadet, eller solgt til spanjoler og oljesheiker. Kun hardarbeidende gutter med god moral.

Fotball er lagidrett og Manchester United er laget!!  :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider


×
×
  • Opprett ny...