Gå til innhold

Brødimitasjon


Rudix

Anbefalte innlegg

Hadde tenkt å binde opp noen brød-/loffimitasjoner. Har aldri bundet dette før.

Hvilke materialer anbefales? Madrasskumgummi? Foam? Noen som sitter på bilder av slike?

Spør kanskje dumt da dette må være verdens enkleste fluer, men greit å få tips om beste måten fremfor å prøve meg frem. Har ikke tid til det.  ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne funker bra på vederbuk.

Lager to versjoner, en med bare skumgummi, den synker gjerne etter en stund. Det er ikke noen uting men en fordel at du ser flua.

Lager åsså en med sylinderfoam i kroppen(hvit) sånn at den flyter godt(bildet).

[attachimg=1]

post-982-13949880950502_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke testa så mye hjort nei, men surra noe Tan og Cream Furryfoam rundt foamsylinder som funka bra i fjor på vederbuk. Furryfoamen har fin "brødlook".  :)

Furryfoam veit jeg ikke riktig hva er. Noen link?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke testa så mye hjort nei, men surra noe Tan og Cream Furryfoam rundt foamsylinder som funka bra i fjor på vederbuk. Furryfoamen har fin "brødlook".  :)

Furryfoam veit jeg ikke riktig hva er. Noen link?

http://shop.nfisk.no/Default.aspx?tabid=148

Har laget meg en variant med Furryfoam hvor jeg har limt to stk sammen med litt  vanlig foam i midten , noe alla denne flua. Prøvde å finne loffeboksen min det er så mye rot på promperommet nå , skal se om jeg finner i morra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://shop.nfisk.no/Default.aspx?tabid=148

Har laget meg en variant med Furryfoam hvor jeg har limt to stk sammen med litt  vanlig foam i midten , noe alla denne flua. Prøvde å finne loffeboksen min det er så mye rot på promperommet nå , skal se om jeg finner i morra.

Åja. Takk. ;) Skal se hva jeg finner frem. Den furryfoamen har jeg ikke, men.

hmmm denne burde fungere bra på Multe også denne her!  8)

Jeg skal binde brødimitasjon til en boks jeg skal snike med meg på ferietur til Kreta. Prøve brød etter multe der.:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...