Gå til innhold

Bergen - Kirkenes - Bergen 2011


flage87

Anbefalte innlegg

Da var planen min klar for neste sommer, men jeg kunne kanskje trenge litt tips om diverse.

Jeg skal ta Hurtigruten fra Bergen til Kirkenes med bil for å kunne kjøre hjem igjen. Men på veien er det jo så mye å ta bilde av, mange vann og elver som skal fiskes i, mange av disse sikkert med fiskekort, en del festivaler som skal besøkes osv. Regner med å bruke 2-3 uker på hjemreisen. Tid for avreise er enda ikke avgjort. Hvis det er noen som har noen tips, uavhengig om det er i juni, juli eller august, som kunne vært nyttig å vite for en bergenser, tar jeg imot med stor takk :)

Flage

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det, men da synes jeg at sjarmen forsvinner litt med hele turen. Med tanke på at når jeg endelig kommer frem med bilen så er det en hel uke igjen til jeg er hjemme :P Men ja, det må tenkes litt på det med sesongen.

Ingen som har noen festivaler eller andre ting som er verdt å ta en titt på?  :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom det er til hensikt å få mest ut av turen med Hurtigruten, så er det å anbefale å ta båten nordover og kjøre hjem. Selve turen med Hurtigruten gir deg mere på nordoverturen enn på søroverturen. Dessuten har du da roen på kjøre hjemover, uten tanke på at du skal nå en båt langt langt der oppe, om du kjører opp. Jeg har gjort begge deler, og absolutt å anbefale båtturen oppover.

Mvh

Rune

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...