Gå til innhold

Datahjelp..... :-)


Gjest Oliver

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg har NMgull i å være dårlig på data, og jeg har nå et problem.

Jeg har ny PC, men Windows7. Jeg finner faktisk ikke Mailen min :)

På min andre PC, med Vista, ligger den under Start/alle program/Windows Mail.

Hvor i helvete finner jeg den på Windows7 ? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Royal Wulff har fasit dersom du er på utkikk etter standard mailsystem. Dersom du klarer å fikle litt med instillinger osv, så anbefaler jeg heller Raymonds løsning, da Thunderbird er utrolig mye bedre. Instillinger og sånn bør du finne hos mail-leverandøren din, som f.eks telenor eller tele2 e.l.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest storfemti

Får det ikke til. Blir faktisk sur.'

Har lastet ner det som Raymond linket til, men fikser ikke innstillingene.

Har vi noen andre alternativer?

Fortell oss hvilken epostleverandør du har, så skal vi hjelpe deg derfra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk til windows live mail. Sendte først testmailen fra jobbmail og tilbake. Funket fint som faen.

Så sendte jeg syv mailer til torben, der hver av de hadde et bilde som vedlegg. Fikk melding tilbake rett etterpå at jeg hadde senst ALLE mailene, at de hadde for store vedlegg.

Bildene var på alt fra8 til 12 mb, men dt var kun et bilde pr mail.

Hvore vedlegg kan man ha?

Skal teste raymonds forslag igjen. Men der fikk jeg trøbbel med inkommend server eller hva det var. Mn oppga jo samme smtp. Osv men den godtok ikke et eller anna. Skal se litt senere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det Torben som har full mailboks eller noe når jeg får denne meldingen her?

"This is the Spam Firewall at asav1.knett.no.

I'm sorry to inform you that the message below could not be delivered.

When delivery was attempted, the following error was returned.

<####torb@newmail.dk>: host fpo.mail.dk[55.555.76.237] said: 552 5.3.4 Message

    size exceeds maximum message size: 10240000, see

    http://postmaster.tdc.dk/publish.php?id=25154 (in reply to end of DATA

    command)

"

Eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Microsoft kuttet forøvrig ut outlook express som mail klient i Windows 7 serien. Dette for at brukere skal kunne velge fritt (etter en EU dom). Du har alternativer som f.eks Outlook via Office pakken til Microsoft. Videre har du da fullgode epost klienter i både Mozilla og Opera. Det som er viktig å tenke på når du bruker disse klientene er at innkommende epost server er lik den epost tilbyderen du har mens utgående (SMTP) er lik den du har som nett tilbyder.

Dvs, har du telenor som nettleverandør er innkommende server pop.online.no og utgående smtp.online.no, hvis du har epost fra f.eks eget domene så er innkommende f.esk navn@egetdomene.no

Dette fordi ingen nettleverandør videresender mail for andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sending av store vedlegg over mail kan ofte skape problemer - ligger sjeldent i mailklienten det problemet. Oftest er det tjenesten hos deg eller mottaker som begrenser det.

Letteste måten å sende/dele bilder på i den størrelsen du snakker om er å bruker feks. Microsoft Skydrive  :)

http://windowslive.com/online/skydrive

Frode

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for mange flotte tips folkens :)

JEg krympet bildene litt, slik at alle ble rundt 8 MB. Så nå får vi se hvordan det går :)

Visst ikke, får jeg prøve noen andre alternativ som er lagt ut her :)

Takker igjen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...