Gå til innhold

Kinetic Waterspeed Vadepakke - Erfaringer?


MagnusSP

Anbefalte innlegg

Heisann!

Er det noen her inne som har noen erfaringer med Kinetics Waterspeed vade-produkter? Bukse, jakke og sko..?

http://mmfiske.no/?ItemID=2096

Grunnen til at jeg lurer er at jeg er helt fersk innen fluefiske, og ønsker kun noe helt billig. Allikevel ser jeg at det ikke er noen vits i å kjøpe det aller billigste man finner om man like gjerne kunne brukt gummistøvlene og regnbuksa (jada, overdrivelse).

Mvh,

MagnusSP.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Tom Andre: Godt å høre at dere har gode erfaringer med denne pakka. Et skritt nærmere å kjøpe den ;) Tankegangen din med sparing liker jeg, men jeg betaler heller 100 kroner ekstra for å få prøvd og kjøpt pakka i butikken.

@Dalislama: Etter din mening dårlig bukse? ..der var vi tilbake til scratch når det kommer til kjøpe/ikke kjøpe :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skoene er det eneste jeg er fornøyd med for å si det sånn.

Buksen er ikke tett.. Det kan man se når man har brukt den.. Det er våte flekker over ALT på den.. Så man holder seg ikke 100% tørr i den.

Og jakken er alt for stiv! Er temmelig ubehagelig å ha på seg.. Så hadde jeg vært deg hadde jeg heller sett litt på Vision Zip.. Har fått MYE bra kritikk og er ikke så alt for dyr heller.. Se litt rundt på nettet og se om du finner den i en pakkeløsning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sko: Fornøyd? Høres bra ut.

Jakke: Stiv? Det kan jeg jo kjenne selv når jeg evt prøver den på M&M Fiske..

Bukse: Ikke tett? Hmm.. Skummelt!

Skal du fiske LITT? Eller skal du fiske MYE? Skal du vade LITT? Eller skal du vade endel?

Vil du bare unngå å bli søkkblaut,eller vil du ha bekledning med komfort?

Skal du bruke vadebekledning mye, så kjøp deg for guds skyld ordentlig utstyr:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, det har du rett i. Jeg burde selvfølgelig sagt endel om dette med en gang.

Jeg skal nok fiske endel, men vade litt. Jeg ønsker så klart komfort, men målet er å ikke bli blaut. Jeg har aldri hatt på meg vadere før, så kommer nok ikke til å være spesielt kresen sånnsett. Gåing blir det ikke mye av.

Jeg er også litt skeptisk til å kjøpe klær på nett - det er jo innmarri kjipt å måtte sende inn for å trenge en annen størrelse. Sånn sett så var også dette M&M-tilbudet veldig fint. Men kommer det flere som har store protester mot dette kjøpet så er det klart jeg lar meg overtale.

TROR jeg vil si at budsjettet mitt er 2000 kroner for jakke, bukse og sko. Sånn cirka. Kanskje  ;) Men jeg er som sagt ikke den vanskeligste å overtale. Spesielt ikke om jeg får kjøpt det i butikk (haldenser)..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TROR jeg vil si at budsjettet mitt er 2000 kroner for jakke, bukse og sko. Sånn cirka. Kanskje  ;) Men jeg er som sagt ikke den vanskeligste å overtale. Spesielt ikke om jeg får kjøpt det i butikk (haldenser)..

Da ville jeg kjøpt pakke vadere/sko og kutta ut jakka i første omgang. Da kan du få bedre utstyr...

Bruke ei regnjakke, den gamle allværsjakka eller anorakken.

Har bl.a sett simms freestone pakke til under 2.000,- en gang, men husker ikke hvor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fredrik hoffmann

TROR jeg vil si at budsjettet mitt er 2000 kroner for jakke, bukse og sko. Sånn cirka. Kanskje  ;) Men jeg er som sagt ikke den vanskeligste å overtale. Spesielt ikke om jeg får kjøpt det i butikk (haldenser)..

Da ville jeg kjøpt pakke vadere/sko og kutta ut jakka i første omgang. Da kan du få bedre utstyr...

Bruke ei regnjakke, den gamle allværsjakka eller anorakken.

Har bl.a sett simms freestone pakke til under 2.000,- en gang, men husker ikke hvor.

Det er på www.prima-villmark.no    og det er et meget bra tips ! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, gå for Simms freestone om du kan..

Noe av det fine med Simms i tilegg er at de har verksted her i Norge.

Har selv brukt freestone, men de begynte å lekke noe ut i sesong 2 i bruk, samtidig som sømmene begynte å gå opp på Simms L2 støvlene mine. Sendte de inn til Simms, samtidig som jeg Kjøpte nye Headwater vadere, samt nye Guide StreamTread støvler. Resultatet, jeg fikke reparert støvlene, og fikk nye Freestone vadere tilbake fra Simms. Så nå har jeg et luksusproblem, med to nye vadere.

Uansett, gå for Freestone om du kan.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Bare brukt buksa, den er solid. Men puster deretter ikke topp. Til mitt sjøfiske er den gull, den har ekstra beskyttelse på knær etc... Har overrasket meg såpass at jeg har min andre nå. Kjøpte den uten å nøle.

Skal man gå langt med den i varme omgivesler så ville jeg satset på noe annet.

Men til ekstrem bruk i sjøen er den konge synes jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jøss.. Freestone høres mer og mer fristende ut ja, til tross for en litt slemmere pris.

Hva er forskjellen på Freestone og Freestone II? Nyere modell? Ser ut til at noen butikker selger Freestone, og andre Freestone II, men allikevel til samme pris?  :o Da regner jeg med at jeg bør gå for Freestone II?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...