Gå til innhold

Laksetrapp i Romeriksåsen!


2m

Anbefalte innlegg

Var en tur og kikket på den nye demningen og laksetrappa de har laget i Buvann i Gjerdrum/Romeriksåsen i dag. Buvann er hevet med ca en meter hvis jeg ikke husker feil. Buvann er også drikkevannskilde for Gjerdrum.

(Bildene er tatt med mobilkamera).

Demningen.

[attachimg=1]

Laksetrappa. Tror ikke det går så mye laks her akkurat. ;D

[attachimg=2]

Nedenfor trappa.

[attachimg=3]

Buvann.

[attachimg=4]

Handicap brygga.

[attachimg=5]

post-21-13949882540535_thumb.jpg

post-21-13949882541029_thumb.jpg

post-21-13949882541421_thumb.jpg

post-21-1394988254196_thumb.jpg

post-21-13949882542618_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Tom,har du en kartreferanse til denne plassen(gule sider),sku'kke forundre meg om jeg har vært der endel ganger. :D

Nå får vel gjedda grei tilgang til abbor og ørret ?

Er vel ikke mye anadromt her- ;)

Kult hvis de gjør dette for ørretens skyld,hvordan er bestanden nedenfor ?

Willy

Hei Willy.

Du kan risikere å finne mye rart oppi der, karuss bla, men ikke gjedde, så vidt jeg veit.. :) Jeg svarer for 2m da jeg ikke regner detta som noen stor hemmelighet! Link http://kart.gulesider.no/m/I2Eyj

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk Olav !

Joda,gamle gode Buvannet vårt dette(er jo flere Buvann i Romeriksåsene) !

Sjekket andre kart også,og savnet et navn,noe som kommer an på lokalkunnskap og litt historie,og jeg har litt dålig husk på nøyaktig beliggenhet.

Men,altså;er Spikertjernshytta det samme som gamle Busterudvangen ?

Og,eksisterer hytta på Årstadvangen enda,35 år er lang tid og den kan jo være revet,eller enda værre,evt brent ned,bare lurer..... :)

Har mange gode minner fra disse områdene,ikke dit vi dro for først å fremst å fiske,men mer for et utstrakt friluftsliv,og det har blitt kokt mange kaffekjeler her inne.

Willy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk Olav !

Joda,gamle gode Buvannet vårt dette(er jo flere Buvann i Romeriksåsene) !

Sjekket andre kart også,og savnet et navn,noe som kommer an på lokalkunnskap og litt historie,og jeg har litt dålig husk på nøyaktig beliggenhet.

Men,altså;er Spikertjernshytta det samme som gamle Busterudvangen ?

Og,eksisterer hytta på Årstadvangen enda,35 år er lang tid og den kan jo være revet,eller enda værre,evt brent ned,bare lurer..... :)

Har mange gode minner fra disse områdene,ikke dit vi dro for først å fremst å fiske,men mer for et utstrakt friluftsliv,og det har blitt kokt mange kaffekjeler her inne.

Willy

Busterudvangen og Spikertjernhytta er to forskjellige hytter, og Årstadvangen står der fortsatt.

Og som nevnt av andre, så er det ikke gjedde så høyt opp. Tror det er stopp for den ved Mølledammen et stykke nedenfor Lysdammen. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk Olav !

Joda,gamle gode Buvannet vårt dette(er jo flere Buvann i Romeriksåsene) !

Sjekket andre kart også,og savnet et navn,noe som kommer an på lokalkunnskap og litt historie,og jeg har litt dålig husk på nøyaktig beliggenhet.

Men,altså;er Spikertjernshytta det samme som gamle Busterudvangen ?

Og,eksisterer hytta på Årstadvangen enda,35 år er lang tid og den kan jo være revet,eller enda værre,evt brent ned,bare lurer..... :)

Har mange gode minner fra disse områdene,ikke dit vi dro for først å fremst å fiske,men mer for et utstrakt friluftsliv,og det har blitt kokt mange kaffekjeler her inne.

Willy

Busterudvangen og Spikertjernhytta er to forskjellige hytter, og Årstadvangen står der fortsatt.

Og som nevnt av andre, så er det ikke gjedde så høyt opp. Tror det er stopp for den ved Mølledammen et stykke nedenfor Lysdammen. :)

Takk for det,Tom ! :)

I hverfall trivelig å se så fine bilder derfra,hvis jeg kommer østafor  neste sommer,er det ikke umulig at jeg skal spandere en tur inn,sånn bare for å gjenoppleve.... ;)

Det med gjedde var forøvrig en spøk...... :rolleyes:

Willy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk Olav !

Joda,gamle gode Buvannet vårt dette(er jo flere Buvann i Romeriksåsene) !

Sjekket andre kart også,og savnet et navn,noe som kommer an på lokalkunnskap og litt historie,og jeg har litt dålig husk på nøyaktig beliggenhet.

Men,altså;er Spikertjernshytta det samme som gamle Busterudvangen ?

Og,eksisterer hytta på Årstadvangen enda,35 år er lang tid og den kan jo være revet,eller enda værre,evt brent ned,bare lurer..... :)

Har mange gode minner fra disse områdene,ikke dit vi dro for først å fremst å fiske,men mer for et utstrakt friluftsliv,og det har blitt kokt mange kaffekjeler her inne.

Willy

Busterudvangen og Spikertjernhytta er to forskjellige hytter, og Årstadvangen står der fortsatt.

Og som nevnt av andre, så er det ikke gjedde så høyt opp. Tror det er stopp for den ved Mølledammen et stykke nedenfor Lysdammen. :)

Takk for det,Tom ! :)

I hverfall trivelig å se så fine bilder derfra,hvis jeg kommer østafor  neste sommer,er det ikke umulig at jeg skal spandere en tur inn,sånn bare for å gjenoppleve.... ;)

Det med gjedde var forøvrig en spøk...... :rolleyes:

Willy

Du får si i fra hvis du tar deg en tur da, så kan jeg kanskje slenge meg med.

Det er faktisk "bra" med gjedde i Gjermåa nedenfor Mølledammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...