Gå til innhold

samdalselva


Morten D.

Anbefalte innlegg

Fisket her en håndfull ganger.. Ikke noe særlig fangst å skryte av. Snakker da 50-200 gram.

Men så en fin en tidlig i vår, kan ha vært 1-1,5 kanskje.

Var veldig rar forresten, fisken så omtrent gjennomsiktig/hvit ut.. Og hadde et mørkt hode!! :P

Rørte forresten ingenting av det jeg serverte, selv om den kun var på patrulje så det ut som.

Men en veldig fin og rolig elv. Fiskekort fåes kjøpt hos div bønder på veien. Masse skilt langs veien.

Om det er lov å fiske ørret der nå er jeg dessverre usikker på.

Har du vært der inne selv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar. Jeg satt på gule sider og letet etter elver i området. Reiste og så på elven i dag. Så spennende ut, men tenkte mest på neste sesong. Hadde vært kjekt å ha en elv i nærområdet som man kunne bruke til hverdagsfiske. Er litt lei av stillevann og lange kjøreturer til Ekso og lignende. Tar gjerne i mot tips på andre elver i nærheten av bergen hvis noen vil dele ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er jo en elv på Nestun. Ellers kan jo du ta turen mot Voss, eller Kvamskogen. Desverre ikke gangavstand fra Bergen, men litt kortere kjøretid enn Ekso. Påstår ikke at du vil oppleve mange kilos fisk, men det er fisk i de aller fleste elver jeg kjenner til i Bergensområdet. Osterøy er også et sted med både elver og vann av interessse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er langt til Ekso ja,det er defor jeg stort sett bare drar på helgeturer dit,ja,ja,også fordi det er fint å være der,og jeg er av typen som får vegring mot å reise hjem når jeg har det fint. ;D

Når det gjelder Samdalen,tenker jeg du mener den biten som renner inn i Samdalsvannet ?

Går ut fra det jeg. Og da er det lov å fiske opp til bro nummer 2 ifra vannet,ovenfor der er alt fredet,hele året !

Akkurat nå er det fredning på anadromt i Osvassdraget,og jeg ville ikke gått å tråkket den biten nå.Mye av gytefisken i vassdraget skal opp der,og man kan fort bli mistenkt for mye rart. ;)

Men det er fin fisk i vassdraget,og etter at gjedda har etablert seg,har ørreten fått et løft størrelsesmessig,har fått fisk på nesten kiloen på tørt i Samdalsvannet,og det er endel fisk fra kiloen og ned og....og....helt sikkert større ! :)

Og,så har dette vannet en bestand av fin røye på rundt halvkiloen,flott sprek fisk,nesten som makrell,så sprek er den.Ikke alltid så lett å få da vannet blir fort varmt om sommeren,men på denne tiden,kan de kanskje begynne å røre på seg i overflaten igjen. ;)

Ellers er det mange brukendes plasser på brunt i hele Osvassdraget,og det er ikke langt mellom fisk på kiloen eller deromkring,har fått noen under sjø-ørretfiske,særlig på seinsommer/høst og da har jeg fisket et stykke ned (Tøssdal),og det har stort sett dreid seg om "bifangst".

Willy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilket vann er Samdalsvannet? Er det det øverste vannet før du kommer opp mot Gullfjellet? Hvorfor er deler av elven fredet hele året? Har lest noe om sjeldne elvemuslinger. Har det noe med dette å gjøre? Har ikke tenkt å tråkke i området nå, men gjør litt research foran neste sesong.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...