Gå til innhold

Tur til Filippinene


Sondre1234

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg og 4 venner skal til filippinene, har noen fisket der? noen som har reise tips?

Vi lander i Cebu, å skal reise fort ut av byen og første plassen etter planen er siquijor ( http://en.wikipedia.org/wiki/Siquijor )

her har jeg vert for 10 år siden, og husker det vakreste landskape jeg noen gang har sett.

kjempe fine lange hvite strender, og mulighet for å farte rundt med båt å fiske.

så bærer turen videre til Bohol http://en.wikipedia.org/wiki/Bohol

Det jeg lurer mest på er om noen har vert i Filippinene, med fiske stang før?

noe tips? er det butikker rundt om kring som selger fluefiske utstyr?(har ikke funnet noe på nettet)

Og om noen har tips til plasser, flue osv? ellers reise tips er ikke dumt 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

heihei.

var i fillipinene for 2 år siden no og studerte litt i Subic Bay. nord for manilla.

hadde med fluestanga men ble likavell så lite fiske at det ikke ble noe fangst på meg. endte som regel opp som en attraksjon for bade turister og innfødte som så på meg med store øyne og knipsa bilder så kameraet ble rødt..

men så utrolig mye fisk. fisk om eg e veldig sikker på er havabbor så eg i store menger som gikk og nermest plyndra det som var og plynde i overflaten. men utenfor kastehold.

men eg fikk snorka litt på strendene der nede. det var det mye tunfisk på halv kilo til en 3-4 kilo som svømte i i svære stimer på meter til 2 meter dypt vann. etter og skalla te noen tunfisk forsvant de helt plutslig. forsto ikke helt hvorfor før eg sto face to face med gud vitende kor mange baracudaer det var ! stooore baracudaer og ! ska ærlig innrømme eg ble en smule skremt der ja !

det eg fiska med der nede var clear intermediate og en 8# stang.

og når det kommer til fluer vil eg tenke meg at noen relativt store fiske imitasjoner skal gjøre susen. da med tanke på rimelig fin tunfisk men også baracuda. og for ikkje glemme det en mener var havabbor.

kom og i snakk med en der nede og fikk e-mailen hannes og mye greier men kor eg har gjort av det sku eg gjerne vist sjøl. han drev vist nok med fluefiske der nede og guidet. om eg ikkje husker helt feil (noe som kan være mulig da han kjørte taxi og eg var relativt sveiseblind og lystig te sins etter og være på vei hjem ifra en en Gentlemans Pub) så snakka han om bonefish på strendene og om du kom lengre ut hadde du mulighet for dorado.

håper du finner noe hjelp i dette  ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...