Gå til innhold

Trene underhåndskast på gress/kunstgress !


Tor Arne

Anbefalte innlegg

Hallo Tor Arne!

Som jeg sa til deg sist i skipet, så har jeg hørt om noen som har klippa opp piperenser og knytt den på fortomen for å teste det på vanelig gress (skjønte det sånn at det var knytt med et vist mellomrom på flere plasser på fortommen) Har selv ikke sett eller teste det, så om det er fleip eller fakta vet jeg ikke 8) Ser vel for meg at det kan lugge noe jæ.... ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Refsahl

Da skal jeg knyte meg en vanvittig bustete fortom, med uendelig mange knuter :)

Du må nok vente til isen går før du får noe særlig utbytte av dette :D

Tror du begynner å bli lettere utålmodig nå, Tor Arne ;D ;D

Terje!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tommy...

Hei Tor Arne...

Jeg ville ikke trent på gress...

Vannkast bør(min mening) trenes på vann. Vær litt tålmodig, vent til isen slipper og tren da...

Forøvrig kjempe nyttig å kunne spey/underhånd/vannkast.

Lykke til.

Tommy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, å trene på vann er jo det beste, men... Det er noen mnd siden jeg så åpent vann, og begynner å klø i fingra etter å teste et par stenger til dette formålet;D

Vannkast er utrolig kjekt å beherske... Jeg føler faktisk at jeg er bedre på det, enn overhåndskast...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tommy...

Ja, å trene på vann er jo det beste, men... Det er noen mnd siden jeg så åpent vann, og begynner å klø i fingra etter å teste et par stenger til dette formålet;D

Vannkast er utrolig kjekt å beherske... Jeg føler faktisk at jeg er bedre på det, enn overhåndskast...

He he, høres bra ut Tor Arne...

En av grunnene til at du bør trene  i vann er når lina skal løftes ut av vannet, jeg mener at det bør gjøres "PAINFULLY SLOW" som en amerikansk venn sa det så fint, vanskelig å gjennomføre dette uten motstand. Å røske lina ut av vannet gjør at man får en en følelse av "borrelås effekt" masse motstand og når det "slipper" kommer det altfor fort og upresist inn. Dette fører gjerne til håpløse innlegg, eller dårlid D bukt som det så fint heter...

Bruker også dobbeltrekk i  innkastet og dobbeltrekk i utkastet. Er du i nærheten av Horten en gang send en pm, så kan vi ta noen treningstimer sammen hvis det er av interesse...

Tommy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, å trene på vann er jo det beste, men... Det er noen mnd siden jeg så åpent vann, og begynner å klø i fingra etter å teste et par stenger til dette formålet;D

Vannkast er utrolig kjekt å beherske... Jeg føler faktisk at jeg er bedre på det, enn overhåndskast...

He he, høres bra ut Tor Arne...

En av grunnene til at du bør trene  i vann er når lina skal løftes ut av vännet, jeg mener jeg at det bør gjøres "PAINFULLY SLOW" som en amerikansk venn sa det så fint, vanskelig å gjennomføre dette uten motstand. Å røske lina ut av vannet gjør at man får en en følelse av "borrelås effekt" masse motstand og når det "slipper" kommer det altfor fort og upresist inn. Dette fører gjerne til håpløse innlegg, eller dårlid D bukt som det så fint heter...

Bruker også dobbeltrekk i  innkastet og dobbeltrekk i utkastet. Er du i nærheten av Horten en gang send en pm, så kan vi ta noen treningstimer sammen hvis det er av interesse...

Tommy

Bruker dobbeltrekk jeg også. Har du prøvd Zpey silence til vannkast? Er nyskjerrig på den lina jeg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tommy...

Ja, å trene på vann er jo det beste, men... Det er noen mnd siden jeg så åpent vann, og begynner å klø i fingra etter å teste et par stenger til dette formålet;D

Vannkast er utrolig kjekt å beherske... Jeg føler faktisk at jeg er bedre på det, enn overhåndskast...

He he, høres bra ut Tor Arne...

En av grunnene til at du bør trene  i vann er når lina skal løftes ut av vännet, jeg mener jeg at det bør gjøres "PAINFULLY SLOW" som en amerikansk venn sa det så fint, vanskelig å gjennomføre dette uten motstand. Å røske lina ut av vannet gjør at man får en en følelse av "borrelås effekt" masse motstand og når det "slipper" kommer det altfor fort og upresist inn. Dette fører gjerne til håpløse innlegg, eller dårlid D bukt som det så fint heter...

Bruker også dobbeltrekk i  innkastet og dobbeltrekk i utkastet. Er du i nærheten av Horten en gang send en pm, så kan vi ta noen treningstimer sammen hvis det er av interesse...

Tommy

Bruker dobbeltrekk jeg også. Har du prøvd Zpey silence til vannkast? Er nyskjerrig på den lina jeg...

Beklager har ikke prøvd den lina till vannkast.

Tommy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Apropos underhåndskast . . . Håper ikke denne fyren driver kursing, eller at dette er en instruksjonsfilm, for med slike innkast blir neppe fremkastet rare greiene heller.

Såvidt jeg har erfart så bør fremre del av snøret m/fortom komme parallelt med vannflata i innkastet, for å få en best mulig ankring.

Innkastet her ser mest ut som et takras, og jeg skjønner godt at man ikke fokuserer på bukta i fremkastet  :)

http://www.youtube.com/watch?v=b2GDeEa9ucU&feature=related

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle er vel enige i at det beste er å trene dette i vann.... Nå vet ikke jeg hvor du bor evt. om du har tilgang til saltvann/sjø... Kan jo trene med en sjøøretstang med helline i sjøen..  Hender ofte det etter en endt sjøørret tur at jeg står å trener speykast noen minutter før jeg drar hjem.. Feks..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...