Gå til innhold

Hardangervidda


Jøran

Anbefalte innlegg

Isen har ikke gått ennå på Hardangervidda. Iflg. folk som har jobbet og bodd på Hardangervidda i flere tiår er det veldig sen vår i år. Faktisk så ligger isen ennå tykk - og i traktene rundt Kallehovd/Mår er de faktisk redde for at de ikke får ut båtene sine til St. Hans. Det er ikke snø igjen øst for vannskillet - men det er jo fortsatt kuldegrader om natta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vanvittig med snø i fjellet her på nordvestlandet hvertfall... Og nå hagler det ute i tillegg... Fiskesessongen tar nok ikke av før langt uti juli i år...

 

Da ser det stygt ut for årets tur som starter 1 juli :mad: Men vi finner nok andre gode vann. For de finnes. Å de skal vi finne :twisted:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Hans`ern! :D

Hvordan tror du at fiskeforholdene vil være 1 juli på vestsiden' date=' i området rundt Normannslågen? Burde vi heller lagt fisketuren til lavere strøk så `tidlig`?[/quote']

 

Har vært flere ganger ved Normannslågen, men aldri så tidlig som 1 juli.

Akkurat i år tror jeg det kan bli veldig tidlig, det er jo fortsatt ikke kommet noe varme ennå. Ville nok venta 14 dager til - tryggere på klekking og vannstand i elva da. Men skal du fiske i vanna rundt der så kan du jo være heldig. Spørs hva du skal fiske med - sansynligvis er det mengder med fjærmyggklekking de første ukene etter isen har gått - kan jo bli mye vaking da, men fluefiske med fjærmygg er noe av det vanskligste jeg vet! Kan være veldig frustrerende til tider!! Har du tenkt å prøve deg i elvene ville jeg helt klart ha ventet 14 dager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for informativt svar, Hanser`n :)

Tror vi tar turen til Tinnhølen med bil 1. juli og overnatter der samtidig som vi tester fisket. Er det for kaldt for imitasjonsfiske så får vi søke lykken andre steder iår. Vi er fem stk som har fastlåst hver eneste uke denne ferien, så denne uken er den eneste vi har sammen til fiske iår.

Noen som har forslag til hvor turen heller bør legges? Hemsedal? Numedal? Ikke nøl med å komme med forslag ;)

Venter spent som en spinner...uff :oops:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da ser det stygt ut for årets tur som starter 1 juli Men vi finner nok andre gode vann. For de finnes. Å de skal vi finne

 

Jepp! Jeg skal til Beitostølen 22. juni, men regner med jeg må kjøre ned i lavlandet for å finne godt fiske... SKAL finne godt fiske!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...