Gå til innhold

Fluestang kl5


laxsen

Anbefalte innlegg

Først må en jo vite litt....

Fisker du mye?

Har du kasta mye?

Hva skal den brukes til?

Liker du raske eller litt roligere stenger?

Hvor mye penger skal du bruke på stang?

Du skal lete ei stund for å finne ei dårlig stang. Smaken er som baken... noen liker ditt, og andre liker datt!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte meg en Guideline Fario i #5 i fjor. Liker den veldig godt, og komer til å bruke den i hele år, for å fiske med en stang, og ikke 4-5 forskjellige.

Til denne stanga har jeg en line som heter Highwater #5, og det er perfect match.

Hadde ikke kjøpt en stang i den dyreste klassen. Du får mye mer igjen for pengene i denne klassen jeg nevner her.

Anbefales.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo en haug med stengere på markedet og du må nok kansje prøve å utdype litt mer hva som du tror evt. vil passe for deg og ditt bruksområde slik som nevnt.... I tråden din under "ønskes kjøpt" nevner du at du er ute etter  en "grom" stang.. tja , det kan jo også være så mangt for noen... Jeg selger som nevnt tidligere en T&t Horizon II som kun er brukt på noen få turer i 2010..En ganske "grom" stang synes nå jeg..men om det er det du skal ha er an annen sak...

Hadde hvert til hjelp for deg selv og andre og prøvd å uttdype ditt ønske litt bedre...

Hva har du f.eks. brukt av stenger tidligere  ?? Hvordan synes du de var og hvordan vil du at den nye evt. bør være i forhold til det??

Så pris og alt det der som er vesentlig..

God hjelp og svar vil du nok få etterhvert av oss "forumtrolla" etterhvert   ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fisker i dag med ei G-Loomis 9f 3 til lett ørret. Trenger ei stang med rolig aksjon... fisker for det meste i elv, men også til å fiske i fjellvann med.

Er en erfaren fluefisker men etter noen år borte fra å handle stenger så veit jeg ikke hva som er "grooomt".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva som er det nye "grome" og hva som passer til ditt fiske(din kastestil) er to forskjellige ting.

Det nyeste av det nye: Hardy zenith, og g.loomis nrx, eller kanskje en Winston baron IIIx.

Men mye viktere er å finne noe du liker, og trives med.

Skjekk salgstråden her på forumet, der finner du mye gromt ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må si meg enig med deg her Igor. Loop Yellowline 5# er en herlig stang og kaste med ! kombinert med en Loop multi line. kaste rolig også bare slippe snøre uten og bruke så mye som bitte litt ekstra kraft i det beryktede " siste kastet før en slipper " og snøret bare glir ut av stangringene som om det skulle ha vert en hval harpun i andre enden av linen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Det er jo en haug med stengere på markedet og du må nok kansje prøve å utdype litt mer hva som du tror evt. vil passe for deg og ditt bruksområde slik som nevnt.... I tråden din under "ønskes kjøpt" nevner du at du er ute etter  en "grom" stang.. tja , det kan jo også være så mangt for noen... Jeg selger som nevnt tidligere en T&t Horizon II som kun er brukt på noen få turer i 2010..En ganske "grom" stang synes nå jeg..men om det er det du skal ha er an annen sak...

Hadde hvert til hjelp for deg selv og andre og prøvd å uttdype ditt ønske litt bedre...

Hva har du f.eks. brukt av stenger tidligere  ?? Hvordan synes du de var og hvordan vil du at den nye evt. bør være i forhold til det??

Så pris og alt det der som er vesentlig..

God hjelp og svar vil du nok få etterhvert av oss "forumtrolla" etterhvert   ;)

hvordan e den tomas & tomas stanga i aksjon, hvilken stang kan den sammenlignes med??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...