Gå til innhold

Hardy Demon snelle


-Lars-

Anbefalte innlegg

Er det i det hele tatt noen her som har denne snella, og som kan si noe om sine erfaringer ?

Selv har jeg kun sett Hardy Demon på bilder, og det er helt klart den eneste kassett-snella jeg har sett som faktisk ser bra ut.

En slik kassettløsning ville vært midt i blinken for meg, som er glad i masse snører, men ikke nødvendigvis masse sneller  :)

Om noen skulle ha 3000 modellen, og kanskje til og med vil bli kvitt den, så gi et hint  ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei , jeg har Tommys gamle , brukt den noen turer i sjøen , fantasstisk fin snelle , fikk også tak i flere kassetter før importøren visstnok sa takk for seg med Hardy ( dk importør) fikk lokale ff sjappa til å bestille 2 ekstra.

det er litt sideslakk i kassettene , egentlig ubetydelig , men om man klarer å montere centermutter for kassetten feil vei , blir det slark ( ganske enkelt å fåtil om man bytter i mørket under fiske.

O-ringen som holder kassetten / mutter strammes mot gummiringen , denne er løs og faller lett av når man trekker av spolene , det skal man være obs på ved bytte av kassetter på fiskeplassen omdet er mørkt selvsagt.

Genialt med kassettsystem , når man benytter samme snella både på 8 og 7# stenger , og kun benytter en av gangen. ved sjøfiske er det fint da man kan ha flere kassetter med ulike synk/ flyt line på.( vektmessig svært gunstig å drasse på , kontra andre spoler)

det er en ting jeg har å utsette på denne snella , når det gjelder bruk av skyteline ( flatbraid) som jeg har prøvd å legge på, er ikke det gunstig , fordi det er for stor spalte mellom kassett og alu hus , omløkkene åpner seg på spolen , hopper skytelina ut/rundt spoleaksel , og med fisk på , vil det få fatale følger.......

dermed går jeg for coatet skyteline på en spole , og bytterklumper til enhånds laksefiske på denne , de andre 4 spolene benyttes til klasse 7 og 8 wf snører.....her er problemet med klaringen ikke ett tema når sprekken er så liten at wf / coatede liner ikke klarer å komme seg mellom-

Hvis jeg skal selge denne , skal jeg nok legge resten av utstyret på hylla også.

Har Nautilus ccf 12T, Danielsson L5W 8/12, Nautilus 12 dd og denne hardy demon nå...... snella jeg virkelig koser meg med er denne Demonen , den er fantastisk vakker rett og slett.

Det er solgt flere Demoner i Norge , jeg har sett en 9000 hos Nordisk liggende breukt der , sikkert til service.

Markedets aller beste kassettsnelle kanskje? i allefall de jeg har hørt om.

Prisen er såpass stiv at det er da litt å velge mellom i prisklassen , tar man snellesystemet i betraktnign kontra å kjøpe spoler tila ndre sneller , blir dette fort ett funn.

flott justeringsskrue til brems , og jevn gange , og dempet knarr ,lydmessig.

Jeg har ikke fått noe storfisk med denne , så hvordan bremsen vil virke da , får Tommy svare på.

Mvh Espen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke fått noe storfisk med denne , så hvordan bremsen vil virke da , får Tommy svare på.

nei det kan jeg, av praktiske årsaker, ikke :-) haha

Men godt poeng med det med skytelinen. mono skyteliner kan nok smette innemellom hus og kassett. det er vel uansett ikke ett tema for en som ønsker seg en 3000 modell. tipper det skal lite skyteklumper på den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker Hardy Demon 9000 til laksefiske.

Fikk den i julegave i 2009 av fruen.

Meget fornøyd med den. Kassettsystemet er bra, og jeg har vel

5 ekstra spoler. Spolene er billig, og koster rundt 150,- stk.

Tight og fin brems, og er ei skikkelig kvalitetssnelle.

Enkel i bruk, også ser den jo utrolig bra ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpte ny skyteline i dag, sa sin , jeg måtte opp på 0,32 for at lina ikke skal komme seg inn i sprekken....

gl compline går inn i sprekken så vidt så denne er tynnere , vi målte linene med micrometer i butikken  8)

Ja jeg har alltid sagt at Bjørnar Berg hos Jarle & Bjørnars fluefiske er pinlig nøye , og jammen kom han ikke med micrometeret i dag for oppmåling av linene ( min og den nye)

skulle hatt en coatet rio men den smatt akkuratimellom .

som nevnt med 5000modellen børklaringen være mindre , go som lars nevner skal jo modellen være til ørretfiske med sikkert da wf/dt liner , dermed blir ikke dette noe tema å snakke om.

Hvis jegskal selge denne snella skal jeg nok slutte å fiske ( skal aldri si aldri ,men det hender jeg bare pakker den opp for se... meget vakkerskapning.

Takk til Tommy som solgte den til meg.

Mvh Espen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...