Gå til innhold

Zpey Silence


Kim Skjerve

Anbefalte innlegg

Har ikke prøvd denne, eller andre liner fra Zpey enda, men har tenkt å gjøre noe med det i år  :)

Denne Silence-lina virker å ha en klumplengde og profil jeg ønsker, så jeg håper å få testet den på lillestrøm-messa i april.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er klumplengden på dette snøre?

Terje

12,8 - 13,7 meter avh av klasse. Har siktet meg inn på denne lina, men ikke prøvd den ennå. Har trua da. Kunne tenkt meg å vite klumpvekt. Har skaffet meg et Zpey Precission i kl 4 og det var veldig lett.

Johan

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Refsahl

Hva er klumplengden på dette snøre?

Terje

12,8 - 13,7 meter avh av klasse. Har siktet meg inn på denne lina, men ikke prøvd den ennå. Har trua da. Kunne tenkt meg å vite klumpvekt. Har skaffet meg et Zpey Precission i kl 4 og det var veldig lett.

Johan

Takker, Johan :D

Det høres ut som en klumplengde jeg kunne trives med :)

Terje

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er klumplengden på dette snøre?

Terje

12,8 - 13,7 meter avh av klasse. Har siktet meg inn på denne lina, men ikke prøvd den ennå. Har trua da. Kunne tenkt meg å vite klumpvekt. Har skaffet meg et Zpey Precission i kl 4 og det var veldig lett.

Johan

Takker, Johan :D

Det høres ut som en klumplengde jeg kunne trives med :)

Terje

Det er den lina som min kompis Tommy hadde på Winstonstanga da vi var i Skipet.

Husker ikke om du prøvde den stanga jeg Terje.

Det er hvertfall en fin combo 8).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hey!

Lurer på om det er flere som har gode erfaringer med denne lina. Selv synes jeg det er en av de desidert beste linene på markedet. Spesielt med tanke på spey i Rena, og lange presentasjonskast. Men, noen som har andre vurderinger?

Ja, kjøpte det etter å prøvd det på stangen din (som ble min ;)) i fjor vår. Coatingen er ihvertfall uvanlig digg, og den er nesten lydløs og glir veldig godt i stangringene. Men som TT-mann blir det som oftest wulff eller presentation2 som blir med på tur. Har sikkert ikke brukt snøret like mye som Are.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er rio som lager linene, og i fölge "head of rio" er dette noe av de mest krevende linene de har laget i henhold til taperinger. Har ikke veid snöre, men det föles som det er en line som paser til de fleste stenger i klasse uasett ERN eller lignende. Noen vil sikkert si det er svada, men det er min personlige mening.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Refsahl

Hva er prisen på denne lina?

Jeg søkte på nettet men fant bare utenlandske butikker.

En ting til også:

Hvordan er den på overhåndskast?

Terje

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er en god del norske butikker som har denne :) Trur det er en line som vil passe deg, Terje. Du som elsker highwater..? Lik, bare litt lengre klump... :)

Omvendt vel?

Highwater - 13,4 - 14,6

Silence     - 12,8 - 13,7

;D johan

eh... ja, men med front og baktapering..... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kim:

Tror jeg jammen skal vurdere denne lina til sommeren :D

Terje

Synd dette ikke kom opp før nå, så skulle du fått testet mine i #4 og 5 i Vikingskipet når jeg var så heldig å få prøvekaste den kommende bambusstanga di :) Lå i bilen begge to...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Refsahl

Kim:

Tror jeg jammen skal vurdere denne lina til sommeren :D

Terje

Synd dette ikke kom opp før nå, så skulle du fått testet mine i #4 og 5 i Vikingskipet når jeg var så heldig å få prøvekaste den kommende bambusstanga di :) Lå i bilen begge to...

Det var som utgjort :D

Ja ja, du fikk iallefall testa en god stang ;D ;D

Terje

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var som utgjort :D

Ja ja, du fikk iallefall testa en god stang ;D ;D

Terje

Det er helt sant, det var en veldig hyggelig opplevelse 8)

Om du skal nedover til Lillestrøm, så kan det kanskje by seg en ny mulighet. og så kan du få prøve min siste baby, Winston B3X 9' #4 med Silence, DET er kombo det....  ;D ;D ;D

Dag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest Terje Refsahl

I dag fikk jeg endelig prøvd den nye Zpey Silence lina, og det var skikkelig digg :D

Denne lina skal jeg ha et eksemplar av så fort som mulig for detta var kos :D

Like god på overhåndskast som på spey kast, det gikk så det grein :D

Nå fikk jeg ikke testa den på en stang som minner om mine egne (dvs dype stenger :D), men jeg testa den på en Zpey Dreamcast eller noe sånt og det funka greit nok selv om jeg skulle ønske stanga jobba noe dypere da jeg får mer feeling med speycast når stanga jobber noe dypere. Derfor var det litt uvant og tok litt tid før jeg fant det rette oppspennet, men det var nok til å kjenne at denne lina kunne jeg virkelig tenkt meg å anskaffe :D

Den er ikke helt ulik den gode gamle grønne Highwater, så dette er en line som jeg vet jeg vil trives svært godt med :D

Takk til Kim som fiksa prøvekasting :D

Terje

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 måneder senere...

Hei!

Vet dette er en gammel tråd, men har et spm til dere som har denne lina. Har fått i hus en i kl 5 (kjøpt av en kar her på forumet). Ser Zpey oppgir klumplengde på 13,7 meter, men hele klumpen inkl front- og baktapering måler bare 12 meter. Noen med samme erfaring?

I alle dager... sikker på at det er en silence? høres mer ut som en precision..... gul og grønn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...