Gå til innhold

Vansjø


Anbefalte innlegg

Hei. Lærte på barneskolen at Vansjø var den innsjøen i Norge med flest fiskearter. Aner ikke om det fortsatt stemmer, men mangfold er jo viktig :)... Jeg fiska masse i Vansjø i barndommen, før fluehelvete starta, mest i den delen som ligger i Råde. Dorget opp og ned Borgebundfjorden med svære voblere hengenes på slep. Noen fine gjedder ble det...

Har aldri prøvd med flue i Vansjø. Gjeddeleiken starter vel i disse dager. Burde være muligheter for å kroke noen store beist rundt sivkantene.

Bjørneklo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vansjø er et fantastisk flott vann,med mange øyer og sund....og Norges lengste strandlinje,tenk det ! :D

Og her kan du sikkert perse på både det ene og det andre,men vil nok si at for oss er de mest ettertraktede ;gjedde,abbor og gjørs.

Har padlet ut og ligget endel i telt på diverse øyer,idyllisk,og nå som Rygge er lagt ned militært går det jo an å ligge der i uka også.

Kan nok se for meg at sø-utstyret ville passe bra til både abbor og gjedde,fluene skulle funke bra,men hadde jeg dratt til Vansjø i dag(i fremtiden ;) )tror jeg ikke jeg ville fisket disse sivkantene uten poppere,det må jo være det optimale mange steder her.

Når det gjelder gjørs,har jeg ingen erfaring,da må du nok helst fiske om natta,da har jeg pleid å sitte ved bålet med kaffen. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det skal være den innsjøen med flest arter, 18-20 har jeg forstått :)

Så det er mange muligheter!!

Ja tenker å bruke litt tid der, elsker jo å fiske gjedde, ja egentlig all rovfisk.

Og der er jo noen arter jeg ikke har fått!

Pontong hadde vært greit ja, men må nok låne en..

Vet om noen steder, men fisket fra land er ikke like lett.

Siv, mudder og null sikt på ukjente steder er ikke en kombo jeg trives så godt med, ihvertfall ikke alene :P

Har utstyr for å fiske der ja ;D

Og popperfiske er jo helt sinnsykt tøft!!

Skal nok ta med noen flytende små monster ;)

Har funnet et kart med litt steder nå ;D

post-3402-13949887317218_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...