Gå til innhold

Fiske i jølster


Kenneth

Anbefalte innlegg

hehe, var det ikke (tidligere?) redaktør i Aftenposten Aften som fikk en ørret på over 12 kilo i Jølstervann? Han fisket med sølvkroken spesial, så da må tipset være at du binder deg en imitasjon av sluken og fisker tidlig i sesongen :-) (han fikk fisken i en råk i isen).

 

-M

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fisker mye i Jølstra. Redaktøren i Aftenposten fikk fisken sin i Jølstravannet. Det er elven som frister meg. Fra midten av juni til starten av juli har gitt meg best fangster. 3-400 grams fisker . Hvert år ser jeg større fisk, mye større fisk, men det virker som denne er fiskespisende. Jeg sliter i hver fall med å få de store på imitasjoner. Jølstra er en fantastisk elv som absolutt kan anbefales.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Om folket skal til jølster i sommar, anbefalar eg ikkje å gå glipp av aurefiskefestivalen 4-7 aug 2004 (10.000 kr for tyngste ørret!)

VM i flugefiske for juniorar vert også arrangert i jølster i år. det skjer frå 9-15 aug. Alle konkurransestadane er enkle å finne- sjå etter store segl med påskrift: "Aurefiskefest i sunnfjord". Dette blir artig, og vi får håpe på fint fiskevær og fiskeforhold! Meir info på: www.sunnfjord.no :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
  • 3 uker senere...
  • 4 uker senere...
Gjest Pål Andersen

Veeeldig flott område.. Fått endel på rundt 1 kg, + endel fin røye i bergsvatnet.. Stamgjest på lakseførende strekning i Jølstra......

post-0-13949845014942_thumb.jpg

post-0-13949845015422_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...