Gå til innhold

Harrgyting!


hansemann

Anbefalte innlegg

Harren går opp fra Mjøsa i småbekkene om dagen. Et flott skue for alle som er interessert i fisk!

Bor rett ved Fjetrebekken i Ottestad(Hamar), og på ettermiddagens tur så jeg og minsten 25 flotte harr (35 cm pluss)på en halvtime. I en to meter bred bekk gir det gode muligheter for flotte observasjoner av fiskeadferd og kampen for å føre genene videre! Minsten på tre var begeistret og har lært seg et nytt ord; harr! Fiskerpotensiale!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fredrik hoffmann

Morsomt !

Hvordan er det med harrsesongen, er det noe fredning ? (Pålagt eller moralsk) Når begynner evt harrfiske igjen ?

Nyfrelst "harrfan"  ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Morsomt !

Hvordan er det med harrsesongen, er det noe fredning ? (Pålagt eller moralsk) Når begynner evt harrfiske igjen ?

Nyfrelst "harrfan"  ;D

Det må du sjekke opp der du fisker Fredrik.

I Storelvdal(der vi var ;) ) er harren fredet i gytetiden,men tiden er jeg faktisk usikker på.

Her gyter vel harren mellom flommene tror jeg(Isflom-smelteflom),dette er samme tid som det er ganske godt fiske etter stor ørret,noe vi drev på med noen år.Fikk noen flotte harrer på streamerne våre. ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har det skjedd nylig? At harren har blitt fredet? Mente Glomma var åpne for fiske hele året jeg?

I elvene og bekkene rundt Mjøsa er den ikke fredet. Men burde vel vært det. Men det er nok ikke mange som fisker etter harren i de elvene her heller. Jeg har jo prøvd litt da (fy å skam, eller no...eier ikke moral ;) ) men ser jo aldri andre fiskere....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...