Gå til innhold

Arbete och fiske!


sloopy

Anbefalte innlegg

hej!

Jag är en svensk flugfiskare som har lite planer på att flytta till Norge ett par år för att arbeta och naturligtvis fiska. Jag tar min examen i specialpedagogik nu till vinter och tänkte börja börja söka lite arbeten så smått... finns det någon här på sidan som är i samma branch som mig och som har lite information och tips om arbeten... det får gärna vara längs den norska kusten, då jag själv kommer från västkusten i Sverige och tycker mycket om havet... men det går även fint med inlandet med höga berg och fina älvar och åar som ni har i ert vackra land..

Tack på förhand

Sloopy

http://www.edgeflyfishing.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hej!

Jag är en svensk flugfiskare som har lite planer på att flytta till Norge ett par år för att arbeta och naturligtvis fiska. Jag tar min examen i specialpedagogik nu till vinter och tänkte börja börja söka lite arbeten så smått... finns det någon här på sidan som är i samma branch som mig och som har lite information och tips om arbeten... det får gärna vara längs den norska kusten' date=' då jag själv kommer från västkusten i Sverige och tycker mycket om havet... men det går även fint med inlandet med höga berg och fina älvar och åar som ni har i ert vackra land..

Tack på förhand

Sloopy

http://www.edgeflyfishing.com[/quote']

lyfter denna tråden... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

 

Jobber som lærer i Finnmark' date=' noe som er kjempe for en fluefisker, men desverre er det ikke jobber å oppdrive som lærer der jeg bor. Var bedre bare for 5 år siden. Bra kombinasjon med 2mnd sommerferie og fluefiskeinterresse...

 

jk[/quote']

synd! att det inte finns några jobb i det pedagogiska facket i Finnmark...där ska det visst vara en dröm när det gäller flugfisket på sommrarna...men apropå 2 månaders skollov och flugfiske så är det inget som jag planerade... men när det blir så, får man väl ta det med jämnmod.. laugh.png' alt=':lol:'>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...