Gå til innhold

utstyrsforsikring på tur.


saatvedt

Anbefalte innlegg

Hei , skal snart avgårde på Laksefiske i Trønderlag , bilen skal pakkes , og utstyrsprislappen har passert relativt spenstige summer.....

Derfor spør jeg om det er noen her som har ett forsalg til type forsikring ,  og kanskje tips om selskap som man kan tegne slike forsikringer i......uten avkortinger for ditt og datt om uhellet skulle være ute....

vi snakker om tyveriforsikring av utstyr innlåst i bil , altså ikke ha stenger etc stående ute om natta osv....

Mvh Espen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forsikring er enkelt - alt kan forsikres.

Jeg har forsikret dykker-, foto- og fiskeutstyr som oppbeveres i bil for mange hundre tusen kroner (mitt og anddres) ved forskjellige anledninger ved å tegne tidsbegrensede spesialforsikringer.

Ring forsikringsselskapet ditt og spør hva det koster å spesialforsikre utstyr som skal oppbevares i bilen. Oppgi følgende:  

tidsperioden f.eks. 15. juni - 30. juli,

maksverdien for eksempel 100 000.-

bilen er av type xxx, årsmodel wwww,

det er alarm eller ikke,

skal dere være i Norge eller Nigeria,

Beskrivelse (ganske detaljert) av utstyret

Du kan bli møtt med strenge krav om at bilen skal låses til envher tid, alt er skjult i bagasjerom osv osv.

Å forsikre ting når man reiser er ikke noe hokus pokus, men de vanlige reise- eller bil-forsikringene er, som Staffan beskriver, ikke beregent på idioter som oss som drasser med oss tusenvis av kroner i karbon og fuglefjær.

Jeg kjenner en del håndverkere og tilogmed forskere som også har utvidede forsikringer fordi de har dyrt verktøy liggende i vanlige kassebiler - no problem.

Forsikrings- og finansbransjen er kanskje skummel og full av kapitalister (fysj) men en ting er enkelt: Du kan få alt, hvis du avtaler og betaler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innbo med uhell.

Sjekk vilkårene, men flere har opp til 30.000 på innbo som er tatt med hjemmefra. Gjelder da også ved at man ødelegger utstyret såvel som at det blir stjålet. Så da kan du tråkke på stanga eller hive kameraet i elva, et såkalt uhell!

Reiseforsikring har som regel begrensninger på enkeltgjenstander.

Hvis ikke 30.000 er nok må du ha egne dekninger på de enkelte ting.

Lars L

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innbo med uhell.

Fra https://www.gjensidige.no/Privat/Forsikring/Hus-og-hjem/Innboforsikring/Innbo-Pluss-dekker:

"Dekket mot uhell

Med Innbo Pluss er innboet dekket mot uhellskader både i hjemmet og når det er med på reisene dine. Da er du dekket hvis TV-en faller i gulvet i stuen, eller hvis du mister speilreflekskameraet i vann på ferie.

I hjemmet er innboet dekket med forsikringbeløpet, mens i resten av verden er det dekket med inntil 25 000 kroner.

"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei , nå ble det vanskelig i mitt selskap ,. så jeg får vel finne ett nytt..... verdigjenstand-forsikring var eneste løsning , da godset passerer glatt de 25k som dekkes , det er vel opp i mot det dobbelte når to mann drar på laksefiske med 3-4 tohåndsstenger hver , vadere og full habitt.... ;D

Ser xxl kjører tilbud på SILMA hagle..... kan jo være en slags forsikring det også-.... ;D

man fårvel håpe det går i år igjen ....... får putte snellene i lomma og skyteklupmene i sovepåsan,.,...... det er værre å bryte en 3 delt 15 foter ned i påsan , i allefall om den skal være hel dagen etter..... 8)

Takker for innspill.....

Vurderer selvskudd i bilen. :D

Espen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...