Gå til innhold

Mageinnhold SØ


Anbefalte innlegg

Fikk en svært så vakker SØ her om dagen som desverre måtte bøte med livet da flua sto langt bak i halsen på den. :'(

Når man først tar livet av fisk, så man jo sjekke mageinnhold. Til min store overaskelse så var den full av noe som liknet på veps!!  ??? Bare det att kroppen på innsektet var svart.

Der lå to eksemplar som var noelunde inntakt. i tillegg til disse to så lå der 18 par med vinger på mellom 0,2-0,5 cm.

Noen som har en anelse på hva dette kan vere??

Fisken vart forresten tatt i sjøen i nærheten av en liten bekk.

T.Gullaksen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 10 måneder senere...
  • 3 måneder senere...

jeg holder en knap på vingemaur, har tilgode å fange sjøørret på maur men vet det er mange som har gjort det og jeg har sett den beite på det.  sjøørreten er jo samme art som brunørreten og vet også det har blit fanget store sjøørreter med magesekken fulle av marihøner! men som sagt så er ikke vingemaur uvannlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gullaksen snakker om størrelser på en "voksen" veps, noe som jeg tolker som en stor veps. Da veps ikke "vokser". De største maurene vi har kan kan bli maks 2cm og det er sjeldent. Så om den var over 2cm så er det uansett ikke maur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jøss.. Her var det plutselig blitt mye aktivitet.  ;D

Dette bjynder å bli en stund siden, men mener å huske att kroppen var ca 1,5-2 cm...

Jeg hadde ett bilde liggende, men finner det desverre ikke igjen, d hadde jo kansje hjelpt litt om det hadde dukka opp. 8)

Trygve

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...