Gå til innhold

Reparere vadesko


Juhani

Anbefalte innlegg

Hej Martin

På de vadesko, hvor jeg har haft samme problem, så har jeg brugt silikonelim og skruer  ;D ;D....kald det "spikes" og så funger det udemærket.

Har en gang været 4km oppe af Glomma fra bilen - så gik filten af højre støvle....rejser aldrig mere uden nogle skruer i vesten !!! :D:rolleyes:

Ha det

'

Torben

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  Bruk kontaktlim, før liming må sålene være helt tørre, rubb begge flater med grovt smergelpapir og vask med rødsprit, legg så et lag med lim på filten vent til det er helt tørt ( over natten, da trekker ikke neste lag inn i filten ), legg nå på et lag på begge flater, vent til det begynner og tørke så klemmer du på filtsålen, bruk gjerne en hammer. Hvis du har en ordentlig skomaker i næromerådet gå til han så kan han sy sålen for deg. Epoxy og superlim må aldrig brukes på fottøy da det blir hardt og stivt. Har god erfaring nettopp på vadesko da jeg har tatt meg av mange reklamasjoner fra impotører av slikt, lykke til  :)

Hilsen Anders

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for gode tips folkens. Det aller enkleste høres ut for meg å bruke et sett med skruer/studs. Tror jeg gir dette et forsøk, og hvis ikke det funker ryker jeg muligens på et par nye sko! :D

TEC7 ! Smurte på søkkvåte vadesko etter at filten løsnet i fronten på begge skoene. Klar til bruk dagen etter og forlenget levetiden til skoene. Mye billgere enne Aquasure og enklere enn studs etc. Tror du får TEC7 i mindre tuber til rundt hundrelappen, men mye større enn Aqusuretubene. Verdt et forsøk og jeg tror du vil bli fornøyd!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...