Gå til innhold

Taggmakrell


Gjest nicolaj brekke

Anbefalte innlegg

Gjest nicolaj brekke

Var å fisket lyr her om dagen. Der var mengder og fikk ca 20 stk. Men innimellom smalt det på taggmakreller, den største ca 1,5 kg. Har ikke fisket utelukket etter taggmakrell før, men kampen var mer enn fristende til gjentagelse. Noen som har erfaring med selektivt fiske etter taggmakrell? Tenker da på vandringsmønster, tid, hvor når, bunn osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nicolaj brekke

jepp, fisket lyrene og taggis i norangsfjorden, en sidearm i hjørundfjorden. En ekstremt fiskerik fjord. Blir nok noen turer til dit... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De siste åra har jeg truffet på store stimer av hestemakrell langs land i en ukes tid rundt midten av juli. Små eksemplar er en skuffelse sammenlignet med vanlig makrell, men når de bikker kiloen begynner det å bli bra futt i dem. Største jeg har fått er også på ca. 1,5 kg, men mista en som var betydelig større enn dette under landing for to år siden, og den rangerer jeg fortsatt som noe av det råeste jeg har hatt i enden av snøret!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nicolaj brekke

Googlet litt på norgesrekorden...

http://www.fiskersiden.no/index.php/konkurranser-mainmenu-30/storfisk-2010/storfisk-2006-mainmenu-148/338-taggmakrell-n-norgesrekord

Hvis dette stemmer så blir jeg forbanne for at jeg ikek fikk den registrert og godkjent den vi fikk... Den var 1,5. Se bildet over. Det er en str L håv fra Mclean den ligger i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Googlet litt på norgesrekorden...

http://www.fiskersiden.no/index.php/konkurranser-mainmenu-30/storfisk-2010/storfisk-2006-mainmenu-148/338-taggmakrell-n-norgesrekord

Hvis dette stemmer så blir jeg forbanne for at jeg ikek fikk den registrert og godkjent den vi fikk... Den var 1,5. Se bildet over. Det er en str L håv fra Mclean den ligger i.

Kjedelig det da :P

Hadde jo vært kult å hatt norgesrekord ;D ;D

Men du får jo sikkert flere!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...