Gå til innhold

Bjoreia


ASA

Anbefalte innlegg

Hei,

Er det noen som har erfaring med fiske i Bjoreia eller omerådet rundt? (RV 7, Dyranut, Hardangervidda)

Jeg skal på en ukes telt tur første uka i August, og prøver å samle inn noen tips. Alt av informasjon anng. fluevalg, fiskeplasser...etc mottas med stor takk :D

Arild

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Arild :D

Selve bjoreia er en fin liten elv, men en finner ikke de største der. Noen slipper seg ned om våren, men er for det meste opptil ett halvt kilo. Jeg bruker alltid noen dager der hver sommer og liker meg godt:) fisker mye med vårfluer og litt mygg der. Har vært mest i nederste og midterste delen av elva, siden det er mye trafikk fra tinnhølen og nedover.

Arild

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Arild,

Takk for svar. Elva, slik du forklarer er omtrent slik jeg forventer meg. Gleder meg veldig til turen. Vet du om det er noen av vannene rundt som kan huse større fisk? Hadde tenkt å ta med spinner utstyr i tillegg.

Arild

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er fin fisk i mange vatn i området der. Gå f.eks i retning langavatnet frå Tinnhølen og prøv deg fram. Der er rikeleg med vatn som har fin fisk. Meir informasjon kan du få ved å kjøpe Tore Qvenlid si bok "Fiske på Hardangervidda". PS! hugs rikeleg med variantar av vårfluger, str 10-14, helst svart kropp. Eg var på vidda denne veka, i eit litt anna område og hadde svært bra fiske ;)

Kos deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...