Roger Enger Lie Posted July 14, 2011 Report Posted July 14, 2011 Jepp :-) Går fææælt... jeg har varmebehandlet et eksemplar og tilført oransje fargestoff. MYE mindre minne og mye bedre coating. Fungerer også godt til mange fiskesituasjoner.
Kim Skjerve Posted July 14, 2011 Author Report Posted July 14, 2011 Jepp :-) Går fææælt... jeg har varmebehandlet et eksemplar og tilført oransje fargestoff. MYE mindre minne og mye bedre coating. Fungerer også godt til mange fiskesituasjoner. Men, hvorfor kj;pte du ikke den orange varianten av den da_ >D Var den cr''p f;r du varmebehandlert den_
Guest storfemti Posted July 14, 2011 Report Posted July 14, 2011 Har den i 4, meget god line. Ikke prøvd den så mye enda, men det blir når jeg får montert ferdig 4'ern min
Roger Enger Lie Posted July 14, 2011 Report Posted July 14, 2011 Jepp :-) Går fææælt... jeg har varmebehandlet et eksemplar og tilført oransje fargestoff. MYE mindre minne og mye bedre coating. Fungerer også godt til mange fiskesituasjoner. Men, hvorfor kj;pte du ikke den orange varianten av den da_ >D Var den cr''p f;r du varmebehandlert den_ Jeg kjøpte den oransje varianten, Kim. Men ville tilsette coatingen med den kjemiske reaksjonen som oppstår med RITE fargestoff. Brukte derfor oransje fargestoff for å beholde den originale fargen.
Kim Skjerve Posted July 17, 2011 Author Report Posted July 17, 2011 Jepp :-) Går fææælt... jeg har varmebehandlet et eksemplar og tilført oransje fargestoff. MYE mindre minne og mye bedre coating. Fungerer også godt til mange fiskesituasjoner. Men, hvorfor kj;pte du ikke den orange varianten av den da_ >D Var den cr''p f;r du varmebehandlert den_ Jeg kjøpte den oransje varianten, Kim. Men ville tilsette coatingen med den kjemiske reaksjonen som oppstår med RITE fargestoff. Brukte derfor oransje fargestoff for å beholde den originale fargen. Aha!! Så rite er the shit altså.....
Tom Larsen Posted July 22, 2011 Report Posted July 22, 2011 Jeg har akkurat fått min oransje GT140S #5 i posten. Mike Barrio opererer med sympatiske priser på fluesnørene, jeg betalte kr 212,- for lina med porto. Jeg hadde tenkt å sammenligne den opp mot SA ED #5 i helgen, men med det været som er meldt i helgen så tror jeg at jeg venter med det til mandag. http://www.flylineshop.com/barrio-fly-lines.html Jeg har nok 5'erliner til fiskebruk, så denne var tenkt som et alternativ til SA ED'en i Nordic Open i Gøteborg. Roger og Kim, dere deltar jo i kastekonkurranser. Dersom dere har tenkt å bruke lina i nordic Open ville jeg vært forsiktig med å farge den, svenskene er ganske strikte på hva de definerer som å endre linen. De var blant annet veldig raskt ute med å konkludere med at en godkjent line er å regne som modifisert dersom du merker den med tusj. Man skal jammen være nøye med hvilken line man har på hvilken snelle, oransjefargen er omtrent identisk på GT140S og SA ED.
Stein Skjerve Posted July 25, 2011 Report Posted July 25, 2011 Jeg har akkurat fått min oransje GT140S #5 i posten. Mike Barrio opererer med sympatiske priser på fluesnørene, jeg betalte kr 212,- for lina med porto. Jeg hadde tenkt å sammenligne den opp mot SA ED #5 i helgen, men med det været som er meldt i helgen så tror jeg at jeg venter med det til mandag. http://www.flylineshop.com/barrio-fly-lines.html Jeg har nok 5'erliner til fiskebruk, så denne var tenkt som et alternativ til SA ED'en i Nordic Open i Gøteborg. Roger og Kim, dere deltar jo i kastekonkurranser. Dersom dere har tenkt å bruke lina i nordic Open ville jeg vært forsiktig med å farge den, svenskene er ganske strikte på hva de definerer som å endre linen. De var blant annet veldig raskt ute med å konkludere med at en godkjent line er å regne som modifisert dersom du merker den med tusj. Man skal jammen være nøye med hvilken line man har på hvilken snelle, oransjefargen er omtrent identisk på GT140S og SA ED. Noen rapporter p[ lengde sammenligning_ Denne m[ jo v're bedre i vind__
Roger Enger Lie Posted July 25, 2011 Report Posted July 25, 2011 Jeg har akkurat fått min oransje GT140S #5 i posten. Mike Barrio opererer med sympatiske priser på fluesnørene, jeg betalte kr 212,- for lina med porto. Jeg hadde tenkt å sammenligne den opp mot SA ED #5 i helgen, men med det været som er meldt i helgen så tror jeg at jeg venter med det til mandag. http://www.flylineshop.com/barrio-fly-lines.html Jeg har nok 5'erliner til fiskebruk, så denne var tenkt som et alternativ til SA ED'en i Nordic Open i Gøteborg. Roger og Kim, dere deltar jo i kastekonkurranser. Dersom dere har tenkt å bruke lina i nordic Open ville jeg vært forsiktig med å farge den, svenskene er ganske strikte på hva de definerer som å endre linen. De var blant annet veldig raskt ute med å konkludere med at en godkjent line er å regne som modifisert dersom du merker den med tusj. Man skal jammen være nøye med hvilken line man har på hvilken snelle, oransjefargen er omtrent identisk på GT140S og SA ED. Det har du helt rett i Tom. Kommer kun til å bruke XXD og ED i konkurranser.
Tom Larsen Posted July 25, 2011 Report Posted July 25, 2011 Det har du helt rett i Tom. Kommer kun til å bruke XXD og ED i konkurranser. Hei Roger! Regner med at du bare mente ED'en? XXD er forgjengeren til ED. Selv om de er omtrent helt identiske, så er XXD ikke lenger tillatt og heller ikke tilgjengelig lengre. Jeg har kastet Barrio GT140 opp mot ED på en kort økt. Tennisalbuene har ikke sluppet taket ennå, så det blir ingen lange økter på meg. På denne økten virket det å være hipp som happ hvilken hvilken line som gikk lengst. Det lengste kastet på økten var en halvmeter lengre med Barrioen, men jeg har ikke holdepunkter for å si noe annet enn at det var tilfeldig.
Roger Enger Lie Posted July 25, 2011 Report Posted July 25, 2011 Det har du helt rett i Tom. Kommer kun til å bruke XXD og ED i konkurranser. Hei Roger! Regner med at du bare mente ED'en? XXD er forgjengeren til ED. Selv om de er omtrent helt identiske, så er XXD ikke lenger tillatt og heller ikke tilgjengelig lengre. Jeg har kastet Barrio GT140 opp mot ED på en kort økt. Tennisalbuene har ikke sluppet taket ennå, så det blir ingen lange økter på meg. På denne økten virket det å være hipp som happ hvilken hvilken line som gikk lengst. Det lengste kastet på økten var en halvmeter lengre med Barrioen, men jeg har ikke holdepunkter for å si noe annet enn at det var tilfeldig. Okay. Jeg har en XXD og syns faktisk den flyter bedre i lufta (tykkere skyteline=lengre carry?) men som du sier, så er det kun ED som er tillatt nå.
Tom Larsen Posted July 25, 2011 Report Posted July 25, 2011 Okay. Jeg har en XXD og syns faktisk den flyter bedre i lufta (tykkere skyteline=lengre carry?) men som du sier, så er det kun ED som er tillatt nå. Jeg hadde bare en XXD før de gikk ut av produksjon, men jeg føler at den gikk bedre (=lengre) enn de ED'en jeg har hatt senere. Det er flere andre av gutta i kastemiljøet som også mener det samme som oss.
Tom Larsen Posted July 25, 2011 Report Posted July 25, 2011 Sammenlignet med SA ED så synes jeg at skytelinen på Barrioen kjennes tykk ut, men subjektivt så virker det som om de skyter like godt. Nå har jeg målt skytelinen på Barrioen 2 meter fra enden med mikrometer, og gjennomsnittlig tykkelse var 0,87 mm. De 3 ED'ene jeg har hatt i år var alle svært jevne og målte 0,73, 0,73 og 0,72 mm. De tykkeste gutta i klassen er Carron Jetstream Trout og Cortland Precision Platinum som målte henholdsvis 0,94 og 0,96 mm. Alle linene er i #5.
Recommended Posts