Gå til innhold

Marginata 1100 moh.


Anbefalte innlegg

Kan ikke gi deg svaret på hva slags døgnflue det kan være.

 

Men er litt interessert i hva slags forhold det var der oppe.

Hvor var du ?

Lå det mye snø ennå ?

Var det kaldt ?

Er veldig mye oppi de traktene så hadde vært artig og høre.

Skal dit en tur til helga. ( Langvann hvis det er kjent for deg )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser litt ut som en marginata, men skjønner mistanken om at det kan være noe annet. Kan minne litt om heptagenia også.

 

Ellers.. vision84, har vært på et vann som heter langvann i vassfaret traktene, du må gå et stykke for å komme ditt og det ligger en liten hytte i nærheten, kameraten min som eier vannet. I allefall så er det et kanon vann med kjempe fisk langs fjellsiden, min rekord der ligger rundt kg, men har røket betraktelig større fisk, og kompisen min har tatt på over 2 der. Ikke glem stankelbein imitasjoner!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forholdene er bra der oppe nå. Tror vanntempen var 13-15 gr. Ingen snø i området. Fisken tok på stankelbein, maur, døgnflueklekkere, caddis og mygg.

Vi fisket både over og under tregrensen. Ble en del fisk men ikke de store ennå i år. Kartblad er vassfaret. Vi kjører opp ved Liodden camping, litt før Nesbyen, og opp mot blåfjell. Det ligger mange bra vann i omr. Min rek. fra i fjord høst er 1,6 kg på caddis i ett av de virkelig små vannene der!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke om vi prater om samme sted her... Det er jo som regel 10 vann som heter langvann ;) Fjellet jeg skal på heter Manfjellet. Hytta du tenker på Robin heter kanskje Hangen ? ( ligger akkurat på tregrensa )

Kjenner han som eier hytta.

Men uansett så blir det sinnsykt deilig å dra noen feite røyer :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...