Gå til innhold

stangrack for tuber


Niklas N

Anbefalte innlegg

Begynner å få en del stangtuber som står stablet i et hjørne hjemme, så jeg tenkte å få litt mer orden i sakene ved å skaffe meg en stangrack for stangtuber. Noen som vet om det finnes noe slikt å få kjøpt? Stusset på om jeg skulle lage en selv, men lat som jeg er så foretrekker jeg heller å kjøpe :P. Noen innspill?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal faktisk lage et selv på promperommet. Da får jeg det akkurat som jeg vil, og det er jo i prinsippet utrolig enkelt :)

Bare sørg for at det ikke er så fancy at det blir knotete å ta tubene inn/ut av holderen. Ser for meg en gulstående holder som settes mot veggen. En plank i bunn som tubene står på med en liten list i ytterkant som forhindrer tubene å skli ut. Bare å sørge for at stengene er svakt skråstilt mot veggen, og lage en "veggholder" i form av en plank som står horisontalt ut fra veggen. Med hulborr med grei diameter så lager man "halvmåner" som tubene kan hville på. Hmm..  får se hva jeg ender opp med, og ikke minst hva Staffan kommer med. Den karen har gode løsninger i topplokket  :)

Det viktigste er at den blir funksjonell (enkel å ta inn/ut tuber) så man kan raske med seg en stang når man skal ut. I tillegg er det jo greit om den ser litt ok ut, men mye gjør man med treverk og litt maling :)

Over tubeholderen er det naturligvis på sin plass med hylle til snellene  8)

Pokker, fikk hjernecellene i aktivitet nå, så spørs om jeg ikke må hjem og skru litt i kveld  :P

Edit: Der kom du jaggu rett før meg Staffan. ikke dumt i det hele tatt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott resultat!

Jeg ville nok ha smekket i hop noen rustfrirør med bøyetang og sveiseapparat.. Smak og behag :)

edit: Lager du fester langs siden kan du henge opp snellene også :D

Takker  :). Er mange muligheter. Snellene skal ha hedersplass i et glasskap ved siden av  :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg startet med å kappe 2 lengder med 2"3" plank på 70 cm. 2"4" kan også benyttes. Deretter kapper man 4 stk 2"3" på 10 cm. Dette blir da stolpene. Pass på at stolpene kappes helt rett, hvis ikke kan stativet bli skjevt. Så skrur man bitene på 10 cm fast i stolpene. Nederst skal de være jevnt med bunn av stolpen, festet med 2 stk 8cm lange treskruer på vær bit

post-5257-13949889165705_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...