Gå til innhold

sammenlikner 2 linekurver


T.J.Baggerød

Anbefalte innlegg

Hei... Er denne Orvis bøtta bedre enn denne på skittfiske ??? gidder ikke kaste bort hundrelapper heller hvis de er like bra.... Eller er ovis bøtta bedre ?? mulig, for har hørt mye bra om den..

http://www.nfisk.no/Default.aspx?tabid=113&List=1&ProductID=6511

http://www.skittfiske.no/aspx/loginVnet.aspx?ReturnUrl=%2faspx%2fprodukt%2fprdinfovnet.aspx%3fplid%3d49547&plid=49547

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

Jeg har begge og skal forsøke å gi en kjapp sammenligning.

- Linkekurv.dk sin variant (skittfiske) er bredere og har runde kanter på utsiden. Den har også et praktisk håndtak inn mot livet som gjør den enklere å bære. Den er litt lettere (men ikke nok til at man merker nevneverdig forskjell rent praktisk sett). Dette skyldes også tynnere gods/plastikk og den er enklere å ødelegge når du sitter på den eller bærer noe i den (feks. legger en midjeveske full av stæsj). Håndtaket i min sprakk, men det er bare å teipe. Kurven sitter godt på midjebeltet og kan være vanskelig å rotere kurven dersom du har strammet den godt til. Enden på midjebeltet henger løst og da må det stappes ned i beltet e.l. No big deal, men en liten ulempe.

- Ovris sin linekurv ser bedre ut i mine øyne. Den er mer solid og tykkere gods, dermed også litt tyngre. Den er ikke så brei og tar litt mindre plass (dybden har jeg dog ikke målt nå har jeg det og de er like). Dog er det kanter på kurven som er brettet utover. Det kan medføre at lina ofte henger seg under kanten når den trekkes inn. Utover det er det få ulemper. Midjebeltet er festet inn i justerbar klemme (ingen løs stump som på den andre) og kurven kan med enkelhet flyttes fra siden og frem på magen ved feks. dobbelttrekk. Den største ulempen er at det står Orvis på kurven. Det er tross alt bare en formpresset eller støpt kurv og de må ha en enorm fortjeneste på dem til den prisen.

Begge leverer varene (og har holder til stengene), så det er først og fremst bare et spørsmål om forfengelighet og litt på holdbarheten og praktisk bruk. Men Orviskurven er såpass kostbar at den neppe overlever 3 stk. fra linekurv.dk. Rett og slett smak og behag :) Er veldig fornøyd med Orvisbøtta, men fra et økonomisk perspektiv så skal jeg være forsiktig å være bastant :)

Edit: Tok et dårlig mobilbilde av de to kurvene side om side. Dybden er tilnærmet lik, så det er kun bredden det går på.

[attachimg=1]

post-3598-13949889382049_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Halla Bagg :) Orvis bøtta er vel litt større tror jeg. Har den selv og er kjempe fornøyd :)

Hallais Fredrik.. ja vet du har den.. Tommy har den også og er veldig fornøyd... Men gidder ikke blåse 400 kr kun på det kosmetiske ... Jeg pleier å være ganske kresen på utstyret men akk nå det gjelder denne bøtta så driter jeg litt i det hehehehehehhehehe sålenge den funker likt.. Får ordne en tur med fluestanga snart Fredrik ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har brukt begge kurvene. Orvis til pontongen og "hulken" til vanlig fiske fra land. Har forsøkt begge deler om hverandre og foretrekker den grønne utvilsomt. Ja, jeg ble mobba på Bornholm som den eneste med grønn kurv, men som fredrik sier, lina har en tendens til å hekte seg i hjørnene på orvis kurven. Orvisen er også tykkere i godset, men ejg tillater meg å si at den allikevel er mjukere. Jeg kan sitter på den grønne... det ville ikke Orvisen ha noe av. Vet ikke om dette hjalp deg noe, men dette er min subjektive mening.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du bor i Oslo så har de Lawson linekurv til halv pris på G-Sport Storgata, den likner mest på skittfiske-modellen men er hvit/gjennomsiktig. 250 kr skal de ha for den etter rabatt, skal ikke garantere at de fortsatt har flere inne men det var et par stk igjen da jeg var innom forrige uke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...