Gå til innhold

Bibio


persa

Anbefalte innlegg

Bibio er under rette forhold super. På de rette dager virker det som den tar fisk "med en hand på ryggen".Jeg satt feks for et par dager siden på hyttetrappa med morrarøyken og gjespet , varmt og jevlig som vanlig tenkte jeg, litt bris ihvertfall. Så kom året første bibio svevende med beina på slep, så en til og så en hel armada. Yes, på med uniformen og ned i bekken og det skulle bli en av de dagene jeg ikke glemmer.. Alt av fisk var helt bananas etter bibioen. Ingen kresen, selektiv og småspist fisk, bare pang med en gang bibioen var i nærheten av fisk. resultat ca 20 brunørreter, to sjøørreter 1,7 og 1,9 kg , røye omkring kiloet forteller også om allroundegenskaper til flua. Fiskene under ble med hjem fra en av de skjeldne dagene alt klaffer med vær og vind, insekter og forhold i elva. Minstemann synes allerede at fisk er spennende og låner gjerne ut tutten til mål på fiskebilder :D Her er også min variant av Stancevs bibio, bundet med hackelspisser som vinger og parachutehacklet foam som brettes over thorax

post-368-13949845662204_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...