Gå til innhold

ny 3er stang


Leon Vikre. L

Anbefalte innlegg

Er veldig fornøyd med Vision presentation 2 og Airflo SixthSense. Sistnevne har jeg brukt hele sessongen, vision lina er forholdsvis ny, kun kasta med denne på to turer, men den føles veldig lik sixthsenser'n med nogenlunde samma klump på rundt 12 meter. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 88
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Mest aktive i denne tråden

Har ikke prøvd den selv, men den lina går igjen her på forumet hele tiden når folk snakker om line og stang. Garantert verdt hver eneste krone. Som fler av de andre her liker jeg også og ligge en lineklasse over stanga. Synes dette lader stanga bedre, og det føles rett og slett bedre.

Jeg fant tidlig denne sessongen en kombo som var super og derfor ikke giddet å prøve noe nytt. har heller brukt penga på annet stasj som fortommer, line prep, duppedingser og bindematrialer. ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest storfemti

For å dele min erfaring med Presentation, så liker jeg ikke den. Skal du kaste over 12-13m, blir klumpen for kort. Er du fersk i gamet, bør du velge noe annet. Da vil en normal lang klump være mye bedre

Kommer garantert å få høre det, men dette er ihvertfall min erfaring :-X

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest storfemti

Igjen vil jeg anbefale deg å se på Wulff Triangle Taper, fantastisk god presantasjonsline :D

Angående ditt siste spørsmål; ja, har sett en del av de, men ørreten har dessverre latt de få være i fred :-\

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du skal benytte 3'er stanga til små elver og bekker så er Guideline Presentation snøret optimalt. Lader stanga med få meter snøre ute, og kjempefint til vannkast.

Bare tull med klumplengde på over 10 meter i slike situasjoner, og noe lengdekasting benytter man vel ikke 3'er stang til uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest storfemti

Hvis du skal benytte 3'er stanga til små elver og bekker så er Guideline Presentation snøret optimalt. Lader stanga med få meter snøre ute, og kjempefint til vannkast.

Bare tull med klumplengde på over 10 meter i slike situasjoner, og noe lengdekasting benytter man vel ikke 3'er stang til uansett.

Vil du at stanga ska spennes opp fra første halvmeter'n, kjør 1 klasse over det som står på stanga. Personlig mener jeg det er dumt å låse seg fast med en kortklump når en normalklump gjør jobben like bra. Et DT-snøre er også et bedre valg da, mye bedre faktisk :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fredrik hoffmann

takk for alle tilbakemeldingene :D blir nok presentation snøre :D uansett men velger nok en klasse over stanga :D

Det blir feil.

Skal du ha Guideline og kun ett snøre kjøper du allroundsnøre Highwater. Presentation har klare begrensninger på distanse. Og er et spesialsnøre for krevende/trange situasjoner.

Og kjøp det som står på stanga. Highwater er tungt nok i massevis til å utnytte stanga optimalt.

Noen her har litt merkelige preferanser. :-X

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du skal benytte 3'er stanga til små elver og bekker så er Guideline Presentation snøret optimalt. Lader stanga med få meter snøre ute, og kjempefint til vannkast.

Bare tull med klumplengde på over 10 meter i slike situasjoner, og noe lengdekasting benytter man vel ikke 3'er stang til uansett.

Vil du at stanga ska spennes opp fra første halvmeter'n, kjør 1 klasse over det som står på stanga. Personlig mener jeg det er dumt å låse seg fast med en kortklump når en normalklump gjør jobben like bra. Et DT-snøre er også et bedre valg da, mye bedre faktisk :D

Du virker å være like sær på snører som på stenger  ;D

Har du i det hele tatt prøvd Presentation-snøret ? Det har jo en fenomenal tapering, og er suverent til alt, bortsett fra lengdepælming.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fredrik hoffmann

For å dele min erfaring med Presentation, så liker jeg ikke den. Skal du kaste over 12-13m, blir klumpen for kort.

12-13 meter, det var da fryktelig kort Raymond  hvis vi sier 18-20 tenker  jeg vi nærmer oss.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest storfemti

Hvis du skal benytte 3'er stanga til små elver og bekker så er Guideline Presentation snøret optimalt. Lader stanga med få meter snøre ute, og kjempefint til vannkast.

Bare tull med klumplengde på over 10 meter i slike situasjoner, og noe lengdekasting benytter man vel ikke 3'er stang til uansett.

Vil du at stanga ska spennes opp fra første halvmeter'n, kjør 1 klasse over det som står på stanga. Personlig mener jeg det er dumt å låse seg fast med en kortklump når en normalklump gjør jobben like bra. Et DT-snøre er også et bedre valg da, mye bedre faktisk :D

Du virker å være like sær på snører som på stenger  ;D

Har du i det hele tatt prøvd Presentation-snøret ? Det har jo en fenomenal tapering, og er suverent til alt, bortsett fra lengdepælming.

Har eid ett i ei uke.. Lar det tale for seg selv ;D

Lina er god den, men det er bare dumt å låse seg sånn når en normalklump gjør jobben like bra :)

For å dele min erfaring med Presentation, så liker jeg ikke den. Skal du kaste over 12-13m, blir klumpen for kort.

12-13 meter, det var da fryktelig kort Raymond  hvis vi sier 18-20 tenker  jeg vi nærmer oss.

Harr'u vært borti Pernod'n nå igjen? ???;D ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fredrik hoffmann

Hvis du skal benytte 3'er stanga til små elver og bekker så er Guideline Presentation snøret optimalt. Lader stanga med få meter snøre ute, og kjempefint til vannkast.

Bare tull med klumplengde på over 10 meter i slike situasjoner, og noe lengdekasting benytter man vel ikke 3'er stang til uansett.

Vil du at stanga ska spennes opp fra første halvmeter'n, kjør 1 klasse over det som står på stanga. Personlig mener jeg det er dumt å låse seg fast med en kortklump når en normalklump gjør jobben like bra. Et DT-snøre er også et bedre valg da, mye bedre faktisk :D

Du virker å være like sær på snører som på stenger  ;D

Har du i det hele tatt prøvd Presentation-snøret ? Det har jo en fenomenal tapering, og er suverent til alt, bortsett fra lengdepælming.

Har eid ett i ei uke.. Lar det tale for seg selv ;D

Lina er god den, men det er bare dumt å låse seg sånn når en normalklump gjør jobben like bra :)

For å dele min erfaring med Presentation, så liker jeg ikke den. Skal du kaste over 12-13m, blir klumpen for kort.

12-13 meter, det var da fryktelig kort Raymond  hvis vi sier 18-20 tenker  jeg vi nærmer oss.

Harr'u vært borti Pernod'n nå igjen? ???;D ;D

Jeg tror i ettertid at det faen meg var Absinth  ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og kjøp det som står på stanga. Noen her har litt merkelige preferanser. :-X

Ja, og du er tydeligvis en av dem  ;D

Å si at Presentation blir feil til ei 3'er stang, for fiske i små elver, det er bullshit.

Det eneste som blir feil her blir å kjøpe snøret i ei klasse over det stanga er merket med, for det er helt unødvendig i de aller fleste tilfeller.

Skal man kaste lengde så velger man hverken 3'er stang eller kortklumpet snøre  ;)

Jaggu godt jeg er våken, slik at jeg får irettesatt dere som ikke helt har skjønt dette med fluefiske  :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fredrik hoffmann

Og kjøp det som står på stanga. Noen her har litt merkelige preferanser. :-X

Ja, og du er tydeligvis en av dem  ;D

Å si at Presentation blir feil til ei 3'er stang, for fiske i små elver, det er bullshit.

Det eneste som blir feil her blir å kjøpe snøret i ei klasse over det stanga er merket med, for det er helt unødvendig i de aller fleste tilfeller.

Skal man kaste lengde så velger man hverken 3'er stang eller kortklumpet snøre  ;)

Jaggu godt jeg er våken, slik at jeg får irettesatt dere som ikke helt har skjønt dette med fluefiske  :D

Sikker på at skytset er rettet riktig vei ?  Les tilbake.

Lenke til kommentar
Del på andre sider


×
×
  • Opprett ny...