Gå til innhold

sokker...


Pættis

Anbefalte innlegg

Har meget god erfaring med Bridgedale sokker.

Har brukt en modell som heter Summit (tror jeg) når det er kaldt, og et hakk tynnere på sommerstid. Disse har fantastisk holdbarhet og passform sammenlignet med andre ullsokker jeg har prøved (Ulvang, Devold, Patagonia). Anbefales. De har også en tynn fukttransportende sokk man kan ha innerst. Og preemptivt, før det kommer fra noen: Raggsokker er ikke like bra......................

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallå Pættis, se om du klarer å få tak i Alaskasokker. Veldig tettstrikkede raggsokker som isolerer godt. Er det bikkjekaldt pleier jeg også å bruke ett par dressokker i ull under. Funker fett som smør og koster noe mindre enn det du antydet :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til fiske i den kalde årstiden, så bruker jeg ett par Ulvang sokker innerst, noren tynne hjemmelagde ullsokker/ragsokker utpå det igjen. Dette holder godt når det er sånn som nå, og ned mot null grader i luften.. Og 5-6 i vannet. Til vinterfiske så trekker jeg på ett par tykke ullsokker over de andre to, går også opp en str på vadeskoene. Det siste er meget viktig, da man fryser uansett om skoene er for trange.

Jeg bruker dette ned mot 15 minus, vil vel ikke si man holder seg varm da.

Men man slipper å dra hjem fordi man fryser ihvertfall:-)

Er lite som slår tykke hjemmestrikkede ullsokker, og de kan godt være så lange at de når opp til knærne..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Refsahl

Har meget god erfaring med Bridgedale sokker.

Har brukt en modell som heter Summit (tror jeg) når det er kaldt, og et hakk tynnere på sommerstid. Disse har fantastisk holdbarhet og passform sammenlignet med andre ullsokker jeg har prøved (Ulvang, Devold, Patagonia). Anbefales. De har også en tynn fukttransportende sokk man kan ha innerst. Og preemptivt, før det kommer fra noen: Raggsokker er ikke like bra......................

100% enig. De klarte beste sokkene jeg har erfaring med.

Terje

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...