Gå til innhold

Ørretfiske i Rogaland


OlaOla

Anbefalte innlegg

Har nettopp lagt bak meg min første sesong med fluefiske. Jeg har hovedsaklig fisket på høg-jæren, men ønsker også å fiske andre plasser i Rogaland neste sesong. Er det noen som vil dele noen tips om fine fiskevann/elver i Rogaland? Finnes det spennende plasser i Sirdalområdet? Er også mangel på ørretelver på Jæren, så setter stor pris på tips om en eller annen ørretelv i området :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Hei, jeg må bare begynne me å avskrive det med at vi ike har gode ørret elver her nede. de fleste lakse elvene våre har gode ørretstammer. årets største (i Norge) er på 1.6kg. Tatt i de øvre sonene, i en av våre lokale elver. har også hørt om de som har tatt de på 3kg++ det som er greit med våre lakse elver er at folk flest fisker etter laksen lengre nede i elvene og lar da ørreten bli stor og fin i de øvre sonene. nå videre til sirdalen. (mine erfaringer) Det er mange vann i mellom de store fiskene, bare så det er sagt. har leita i noen år nå, og funnet et par vann som huser fisk med respektabel størrelse. Vill tro at Hjelmeland´s/suldal´s heiene er et sikkrere kort. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, jeg må bare begynne me å avskrive det med at vi ike har gode ørret elver her nede. de fleste lakse elvene våre har gode ørretstammer. årets største (i Norge) er på 1.6kg. Tatt i de øvre sonene, i en av våre lokale elver. har også hørt om de som har tatt de på 3kg++ det som er greit med våre lakse elver er at folk flest fisker etter laksen lengre nede i elvene og lar da ørreten bli stor og fin i de øvre sonene. nå videre til sirdalen. (mine erfaringer) Det er mange vann i mellom de store fiskene, bare så det er sagt. har leita i noen år nå, og funnet et par vann som huser fisk med respektabel størrelse. Vill tro at Hjelmeland´s/suldal´s heiene er et sikkrere kort. 

så sant så sant, suldals heiene å ryfylke generelt har mye bra fiske å tilby :) Men vatten oppom kvinen i sirdal er heller ikke å fnyse av å litt nærmere for en jærbu :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...