Gå til innhold

airflo forty +


hankFISK

Anbefalte innlegg

Jeg bruker 40+ #6 på min guideline Le cie #5 (rask modell) denne stanga trur jeg takler #7 også helt fint. Synd dem ikke produsere dette mesterverket lenger :-\ Ikke prøvd rs stanga da.... Skal sies at jeg prøvde Costal i #6 snøre men det ga ikke meg noe som helst i forhold til 40+ som jeg mener er best egnet på kysten med tanke på lengde. Ulempen med dette snøret er at presentasjonen blir litt brutal ved lite vind, men da fisker ikke jeg SØ. Ikke fått til det der loppe greiene enkelte her inne skriver at de mestrer :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har 40+ fast int i kl 5, 6 og 7. Klumpen veier hhv 16, 17 og 18 gram på disse. Altså er den letteste den mest feilklassifiserte. Jeg ville gått for kl 5 selv om RS'en vel er ei kraftig sekserstang.

Har inntrykk av at det kun er fast intermediate hvor det anbefales å gå ned en klasse.

Johan

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker 40+ #6 på min guideline Le cie #5 (rask modell) denne stanga trur jeg takler #7 også helt fint. Synd dem ikke produsere dette mesterverket lenger :-\ Ikke prøvd rs stanga da.... Skal sies at jeg prøvde Costal i #6 snøre men det ga ikke meg noe som helst i forhold til 40+ som jeg mener er best egnet på kysten med tanke på lengde. Ulempen med dette snøret er at presentasjonen blir litt brutal ved lite vind, men da fisker ikke jeg SØ. Ikke fått til det der loppe greiene enkelte her inne skriver at de mestrer :P

ka....

lages ikke dette snøret mere... da må ma få taki noen før det blir tomt.... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har 40+ fast int i kl 5, 6 og 7. Klumpen veier hhv 16, 17 og 18 gram på disse. Altså er den letteste den mest feilklassifiserte. Jeg ville gått for kl 5 selv om RS'en vel er ei kraftig sekserstang.

Har inntrykk av at det kun er fast intermediate hvor det anbefales å gå ned en klasse.

Johan

hva veier fast int 6# a ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har 40+ fast int i kl 5, 6 og 7. Klumpen veier hhv 16, 17 og 18 gram på disse. Altså er den letteste den mest feilklassifiserte. Jeg ville gått for kl 5 selv om RS'en vel er ei kraftig sekserstang.

Har inntrykk av at det kun er fast intermediate hvor det anbefales å gå ned en klasse.

Johan

hva veier fast int 6# a ?

17 gram

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med et intermediate så ville jeg fulgt stangas klassifisering. Med _fast_ intermediate så ville jeg gått ned ei snøreklasse i forhold til stanga. Jeg ser at noen lader en #5 LeCie F med et interm snøre i klasse #6, det går nok fint, men jeg ville IKKE gjort det med fast intermedite..og hvertfall ikke #7 fast interm...da vil jeg tru stanga kneler godt når man skal dra på med litt lengde..  :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med et intermediate så ville jeg fulgt stangas klassifisering. Med _fast_ intermediate så ville jeg gått ned ei snøreklasse i forhold til stanga. Jeg ser at noen lader en #5 LeCie F med et interm snøre i klasse #6, det går nok fint, men jeg ville IKKE gjort det med fast intermedite..og hvertfall ikke #7 fast interm...da vil jeg tru stanga kneler godt når man skal dra på med litt lengde..  :D

Støtter den ;)

Brukte selv fast int. i #6 på en stiv #7 stang og det var fin match.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker 40+ #6 på min guideline Le cie #5 (rask modell) denne stanga trur jeg takler #7 også helt fint. Synd dem ikke produsere dette mesterverket lenger :-\ Ikke prøvd rs stanga da.... Skal sies at jeg prøvde Costal i #6 snøre men det ga ikke meg noe som helst i forhold til 40+ som jeg mener er best egnet på kysten med tanke på lengde. Ulempen med dette snøret er at presentasjonen blir litt brutal ved lite vind, men da fisker ikke jeg SØ. Ikke fått til det der loppe greiene enkelte her inne skriver at de mestrer :P

ka....

lages ikke dette snøret mere... da må ma få taki noen før det blir tomt.... :)

Mente stanga og ikke snøret....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med et intermediate så ville jeg fulgt stangas klassifisering. Med _fast_ intermediate så ville jeg gått ned ei snøreklasse i forhold til stanga. Jeg ser at noen lader en #5 LeCie F med et interm snøre i klasse #6, det går nok fint, men jeg ville IKKE gjort det med fast intermedite..og hvertfall ikke #7 fast interm...da vil jeg tru stanga kneler godt når man skal dra på med litt lengde..  :D

Støtter den ;)

Brukte selv fast int. i #6 på en stiv #7 stang og det var fin match.

Jeg bruker 6  i fast int på min 5# lecie f.  skal sies at jeg ikke er noen kasteekspert, men fikk hjelp av forhandler som også testet dette snøret på samme stang. Dette snøret kom ikke med glassklump. Grunnen jeg sier at 7# snøre å ville funket har jeg ikke annet belegg på en at han jeg kjøpte stangen av brukt her inne benyttet det på denne stanga. Som forøvrig er fin å kjøre fisk på ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...