Gå til innhold
  • 0

Tips til nybegynner pakke.


jano007

Spørsmål

4 svar til spørsmålet

Anbefalte innlegg

  • 0

Alle de merkene du nevner har fantastiske stenger. Loopen som du kikket på er et kjempevalg! Har bare testet den selv men likte den veldig godt. Bruker en Orvis helios, og en har hatt en T3, begge to er bare en drøm å kaste med. Har en Sage Vantage klasse 3 til ørret selv, og den er kjempegod, mye stang for lite penger. gav 2 300, for den ny, med snelle, rio snøre, backing, fortom og sage stangtube.

Skulle jeg kjøpt stang til ørretfiske ville jeg kjøpt en 5er, jeg ville også hvis jeg hadde hatt ubegrenset penger, kjøpt orvis helios, men hvis du har et budsjett å forholde deg til, så hadde jeg kjøpt sage vantage, eller den loopen du snakker om. Loop lager også kjempegode sneller, så det er et godt kjøp du gjør der. :)

Håper det det var litt til hjelp :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 0

Som sagt så er alle disse merkene topp produkter. Tror det er lurt å gå for en stang i klasse 5 eller seks, lettere utstyr kan du prøve når du får kasta inn grunnteknikkene.

Så har det jo en del å si hvor du fisker, er det i marka eller på fjellet?

I marka har jeg de siste åra brukt en loop blueline klasse fire, men er egentlig ikke så fornøyd med den. Den er noe slarkete og upresis så jeg vil ikke anbefale den til en nybegynner. På fjellet bruker jeg oftest en vision gt four klasse seks på ti fot, noen vil kanskje mene den er i lengste laget, men jeg er hvertfall godt fornøyd med den stanga og ikke var den dyr heller selv om jeg ikke husker prisen idag.

Som nybegynner og om det er vanlig ørretfiske du har i tankene er det en god stund til du trenger en "god" snelle, nå kan det hende jeg banner i kjerka, men jeg vil påstå at i de fleste situasjoner innenfor dette fiske så kunne man like godt spola lina rundt en blikkboks.

Du bør altså kunne få ett brukbart oppsett fra 1500,-  3000,-

Når du sier ferdig pakka så håper jeg du ikke mener sånne innplasta sett? Det skal du ikke kjøpe, om ikke butikken kan la deg prøvekaste utsyret så går du til neste butikk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...