Gå til innhold

Hvilken #10 til tropisk fiske


Sverre A. Meisingseth

Anbefalte innlegg

  • 2 uker senere...

Jeg har hatt Sage, Loomis, Orvis, TFO, x 4 og Winston i 10wt, men etter aa ha kjoept Hardy Sintrix/Proaxis, er det ingen vits aa gaa med noe annet - utifra kasteegenskaper og mengden press man kan kjoere uten aa vaere redd for a brekke stanga...Regner med at NRX og St. Croix versjonene er samenliknbare i holdbarhet, men kan ikke si noe om aksjonen. Men dersom du skal reise langt og stole paa utsyret, ville jeg anbefalt aa teste Hardy... Dette hadde jeg ALDRIG sagt for tre aar siden, men jeg er naa overbevist.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Kjøp deg en stang det er mulig å kaste store "fluer", krabbe-imitasjoner med og som

tåler vind. En 7'er begrenser seg selv..

Faller valget på en stang så velg klasse 9 eller 10...Få tak i en Sage RPLXi m/3e grafitt eller Xi2 (utgått) rimelig

Har/har hatt SAGE RPLXI 8 & 10, har nå TCX 10....

Lykke til...

Hvor skal du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Winston b3x #10 9" er en meget lett og mye kraft :) 119 gram, grei om du skal kaste mye :)

Winston b2 MX #10 9" er og lett og kraftig, katapult effekt :) kan kjøre stor og sterk fisk som GT , Dorado osv osv :)

Er så mye bra stenger å kjøpe blir nok bra uansett hva du velger :) Lykke til med valget

CHristian

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...