Gå til innhold

Tjuvfiske i Risa - Eidsvoll


Sven-Kåre

Anbefalte innlegg

Først en liten presentasjon.

 

Risa er en elv på Eidsvoll som er forholdsvis attraktiv blandt fluefiskere på øvre Romerike. Det er mange gode plasser, men det er spesielt en plass som er veldig hyppig besøkt mest pga. sin plassering. Denne strekningen ligger ved Furuseth Slakterier på Dal. De som fisker på denne strekningen fisker på privat eiendom, men grunneieren har ingen motforestillinger til dette, så lenge fiskerene holder seg på rette siden av gjerdet.

 

Jeg fikk en telefon fra Furuseth slakterier, og de fortalte meg at det er mange som krabber over eller under gjerdet, og fisker på Furuseths eiendom. De som fisker på feil side av gjerdet, fisker også i en fisketrapp.

 

Jeg går oppsyn for Eidsvoll Fiskesamvirke, og vi har vært klar over dette problemet en stund. Problemet er at vi ikke kan være tilstede hele tiden, og jeg kan trenge hjelp i denne situasjonen!

 

Jeg veit at det er en del av brukere av Risa, og som ønsker å beholde Risa som en attraktiv fiskeelv. Skal den fortsatt være det, må vi få stoppet denne formen for fiske!

 

Jeg ber dere som er ivrige brukere, sende meg en PM, så får dere telefonnr. mitt, så kan dere ringe, hvis dere observerer folk som fisker på feil side av gjerdet!

 

Mvh

 

Sven-Kåre Bunæs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...