Gå til innhold

Knapek-Klinkiser


persa

Anbefalte innlegg

Knapekkroker virker å være anvendelige,lett å binde på med stort øye bla, her G-shrimputgaven fra minste str med Eikre-lookalike-mikronymfer, str 14 klinkhammere og en større nymfe basert på mønstret holygrail- en hareørevariant med litt midge krystal flash i halen og ribbing samt litt spicy dubbing foran kravehackel. Kroken virker ellers robust og har vidt krokgap og kan kroke bra sånnsett, spenningen blir vel hvordan det går uten mothake?

post-368-13949845676117_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AndreBrun

Hallo.

Mothakeløst går så det suser. Du vil ikke merke noe mer mistet fisk. Dessuten er det jo lettere å få løs fisken for gjenutsetting, og det teller jo mer for oss enn om vi skulle ha mistet en og annen :D

Jeg bruker til vanlig Knapek G til tsjekkerne mine, og synes det er en veldig fin krok. Liker spissen som heller litt innover og blir litt mer skånsom mot "rugling" langs bunnen når "ankeret i midten" har funnet dybden tungt og selvsikkert :D Bruker også M 39951 en del til harren.

 

Hadde en hyggelig samtale med Geir Sivertzen nede på stranda for ei stund siden, og pratet om at de heller skulle satse på en krok med disse midjemålene og formene i stedet for å satse på en krok som CO68, selv om den er populær blant steelhead'erne i USA, som har mye tykkere gods, men det er ikke planer om noen ny krokdesign hos Mustad i nærmeste framtid. Geir er forresten er hyggelig kar med mye krokkunnskap. Mannen bak Signature- serien, og det står det respekt av. Veldig gjennomtenkt med tanke på krokbøy i forhold til str., og å bytte tykkelse i forhold til lengde etc. Banebrytende, spør du meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...