Gå til innhold

Foredrag ved Gisle Helgesen


Are Lorentzen

Anbefalte innlegg

Hei alle sammen

Torsdag 1.mars kl.19:00 arrangerer Fluegruppa i GS foredraget " Døgnfluer satt i system" av Gisle Helgesen.

Dette er i GS sine lokaler , Ulefossveien 20 Skien ( samme bygg som Kenyabutikken og Stenstrud Mek.verksted på Herkulesområdet).

Gisle har sendt meg følgende info:

Fordraget er delt i to, der første del tar utgangspunkt i våre 46 døgnfluearter, dere utbredelse og hvilke betydning de har for fluefiskern. Vi ser så på de mest vanlige artene og ser mer spesifikk på hvordan de lever, hvordan de klekker, spinnerfall og hvordan deres adferd påvirker ørreten og oss som fluefiskere. I neste del tar jeg for meg 3 av mine favoritt mønstre for å imitere døgnfluer, og forklarer bindeteknikkene og demonstrerer hvordan de bindes på storskjerm. Hvis jeg får tid så skal jeg se om jeg ikke får til en liten filmsnutt også.

ALLE FLUEFISKE-INTERESSERTE er hjertelig velkommen.

INNGANG kr.50,- og loddsalg  KONTANT BETALING !

Hilsen

Terje Christiansen

Tlf. 97 76 17 97

www.g-s.no

[attachimg=1]

post-500-13949891259564_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var besøket til Gisle Helgesen over.

Gisle er tydeligvis en flink og ikke minst veldig trivelig fluefisker/binder. Etter en gjennomgang av det meste landet har å by på av døgnfluer fikk vi en kjapp leksjon i hvordan man lager perfekte albuer på caenis-spinnere, kringkastet på storskjerm.

Veldig hyggelig kveld full av gode tips. Takk for besøket, Gisle.

Dag B

6946180623_3020eab6e8_z.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...