Gå til innhold

Taumevatn i Njardarheim


Anbefalte innlegg

  • 1 måned senere...

hei. er veldig fin natur innover den dalen der inn mot grønnaplasset:)

går noen fine aure der ja, men også en del smått også. var ihvertfall det den gangen jeg var der for ett par år siden ca.

ok. husker du sånn ca hvor lang tid du brukte inn? sykla du et stykke fra Ådneram, som jeg ser du kan gjøre?

ellers er jeg takknemlig for alle tips, fluevalg, godplasser etc etc.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Meg og en kompis var innover den veien i begynnelsen av juni i fjor. Veien opp fra Ådneram er stengt av med bom. Det er vel primært en driftsvei for vannmagasinene, (svartevann heter det vel). Når vi var der var vi heldige å bommen sto åpen. Er ganske langt innover den veien til hvor stien opp i heia begynner. Vi gikk heller aldri helt til Taumevatn men fiska en del innerst i det store vannet som ligger ved veien, Holmevatn tror jeg det heter. Vi følgte vassdraget oppover et stykke via store og små vann. Er et utrolig fint område innover her å vi hørte om mye stor fisk som var tatt her, men de uteble for oss. Tror vi var litt tidlige på sommeren.

Kan varmt anbefale en tur med sekk og telt innover Taumevassdraget, jeg vet hvertfall at jeg kommer til å dra dit igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Meg og en kompis var innover den veien i begynnelsen av juni i fjor. Veien opp fra Ådneram er stengt av med bom. Det er vel primært en driftsvei for vannmagasinene, (svartevann heter det vel). Når vi var der var vi heldige å bommen sto åpen. Er ganske langt innover den veien til hvor stien opp i heia begynner. Vi gikk heller aldri helt til Taumevatn men fiska en del innerst i det store vannet som ligger ved veien, Holmevatn tror jeg det heter. Vi følgte vassdraget oppover et stykke via store og små vann. Er et utrolig fint område innover her å vi hørte om mye stor fisk som var tatt her, men de uteble for oss. Tror vi var litt tidlige på sommeren.

Kan varmt anbefale en tur med sekk og telt innover Taumevassdraget, jeg vet hvertfall at jeg kommer til å dra dit igjen.

Ja jeg har hørt veldig mye bra om dette området så det må nok sjekkes ut :D spørs om du kanskje var noe tidlig ja, men det er jo aldri noen fasit, fisket kan jo være veldig bra rett etter isen går også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...