Gå til innhold
  • 0

Løkke på line mot fortom?


Knut S

Spørsmål

13 svar til spørsmålet

Anbefalte innlegg

  • 0

Kan bruke en enkel versjon av kirurgløkke her:

http://www.home.no/laksen/fiskeknuter.htm

Viser dobbel i link, men kan brukes enkel i deres nød.

Her er dobbelt flaggstikk. Bruk trippel til fortom/line :)

http://www.tryggferdsel.no/knuter-stikk-dobbelt-flaggstikk.html

Enkel funker utmerket hvis det er vanlig dacron-kjerne på fluesnøret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 0

Har du en krympeslange? I såfall kan du lage deg en perfekt "fabrikkløkke" Du trer krympeslangen inn på linen, kutter ytterste tupp litt skrå i tuppen. Trer denne inn så langt du vil (holder med 1,5 cm) i krympeslangen slik at linen nå ligger dobbelt. Juster krympeslangen sånn at du har perfekt løkke i tuppen. Så varmer du opp krympeslangen over feks et telys. Når du har fått litt varme på den smelter coatingen såvidt på fluelinen og du kan nå rulle den mellom tommel og pekefinger og den smelter sammen. Når du er fornøyd med løkken skjærer du bare av krympeslangen. Som oftest henger denne ikke fast og det er bare og dra den av. VIPS så har du en løkke som er som fra fabrikk.

PS: ikke min patent, jeg har fått den fra Lars Vegas :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 0
Gjest Oliver

FYI

Sitter halvveis/helveis ned i flaska på hytta, og skal rigge stangen til brodern. Men sitter fast på siste hindring. Skal lage løkke på lina mot fortommen, men har ikke bindetråd og lim/lakk. Tips til knute?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 0

Takk for tips folkens. Da blir det en enkel knute som vist ovenfor. Da er det bare å komme seg ut for å finne noe åpent vann. Hadde vært morro med årets først brunørret.

Nå var greia at jeg ikke har noen løkker eller annet tilgjengelig, ellers hadde det ikke vært et problem :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 0
Gjest Oliver

Min vurdering av første innlegg er at de ikke har muligheten til slik luksus som dette, og trenger derfor litt hjelp til å finne alternativ.

Ikke lakk, bindetråd, lim, og da regner jeg med at de heller ikke har slike som i linken over.

Takk for tips folkens. Da blir det en enkel knute som vist ovenfor. Da er det bare å komme seg ut for å finne noe åpent vann. Hadde vært morro med årets først brunørret.

Nå var greia at jeg ikke har noen løkker eller annet tilgjengelig, ellers hadde det ikke vært et problem :D

Flott at dere er klare for fisketur :)

Lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 0

Min vurdering av første innlegg er at de ikke har muligheten til slik luksus som dette, og trenger derfor litt hjelp til å finne alternativ.

Ikke lakk, bindetråd, lim, og da regner jeg med at de heller ikke har slike som i linken over.

Takk for tips folkens. Da blir det en enkel knute som vist ovenfor. Da er det bare å komme seg ut for å finne noe åpent vann. Hadde vært morro med årets først brunørret.

Nå var greia at jeg ikke har noen løkker eller annet tilgjengelig, ellers hadde det ikke vært et problem :D

Flott at dere er klare for fisketur :)

Lykke til :)

Ja Henning. Det medfører riktighet at jeg gikk på en smell :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...