Gå til innhold

Tjekkiske nymfer


GoneFishing

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har de siste dagene fått prøvd mine hjemmelagde tjekkiske nymfer med stort hell. Fiskene elsker de, og jeg er storfornøyd! Eneste jeg kjenner meg litt irritert på er at ryggskjoldet blir så fort flisete og detter av i store flak.

Hvordan pleier dere å fikse dette? Jeg tenkte å prøve med litt epoxy etter jeg hadde ribbet, men synes det blir litt mye strev. Er det noen ryggskjold som funker bedre enn andre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Jeg har de siste dagene fått prøvd mine hjemmelagde tjekkiske nymfer med stort hell. Fiskene elsker de, og jeg er storfornøyd! Eneste jeg kjenner meg litt irritert på er at ryggskjoldet blir så fort flisete og detter av i store flak.

Hvordan pleier dere å fikse dette? Jeg tenkte å prøve med litt epoxy etter jeg hadde ribbet, men synes det blir litt mye strev. Er det noen ryggskjold som funker bedre enn andre?

Før på et lag med Bugbond :) Fungerer ypperlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kalle

Jeg bruker Hends body stretch til mine tsjekkere, bruker ikke lakk på ryggskjoldet. Det er ikke nødvendig.

Sent from my LG-P500 using Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje mine typer bodystretch ikke holder samme kvaliteten som hends, da. Jeg husker ikke hvilket merke de er, siden jeg har surret alle fargene på en og samme spole (sparer litt plass)... Jeg er helt overrasket over hvor effektiv tjekkerene er, selv om jeg bare har bundet de i noen måneder. Så effektiv er de at de rett og slett blir tygget i stykker av små ørrettenner etter 10-20 fisk. Jeg får invistere i hends sin, så slipper jeg å binde opp nye etter hver tur...

Jeg fant en pakke med Hends Spectra Flash foil igår, og den var mer holdbar. Fisken likte den godt også!

Er det flere tips om hva jeg kan bruke som ryggskjold, eller holder dere til hends body stretch?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...