Gå til innhold

Airflo forty + Intermediate


hankFISK

Anbefalte innlegg

Hei folkens, skal ha meg ny 40 pluss line,

lurer på en ting, jeg har GL lpxe rs #6.

skal jeg gå for klasse 6 line eller går man en klasse ned på intermediate?

optimal vekt for stanga er 16 g.

tror dere det blir bra, og ikke for voldsomt med klasse 6?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har et 40pluss på min 6er stang og på den måtte jeg bruke WF5 og det veide 16,2 gr. Fast int er tung. Veldig lettkasta snøre både til overhode og spey men det går litt uryddig i luften, Litt rølpete snøre men det kaster langt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har et airflo forty plus fast intermediate snøre på GD lpxe rs #6 stanga mi, et #7 snøre, det er ganske tungt men funker veldig bra for meg på den måten at jeg får 20 meter veldig fort ut, vurderer å kjøpe meg det snøret i #6 isdetet. Så vil nok tro #6 er et bra snøre til den stanga du har!  ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har et 40pluss på min 6er stang og på den måtte jeg bruke WF5 og det veide 16,2 gr. Fast int er tung. Veldig lettkasta snøre både til overhode og spey men det går litt uryddig i luften, Litt rølpete snøre men det kaster langt.

Mest passende beskrivelsen jeg har sett av dette snøret  ;D

Spot-on Robin  ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette snøret et jo en skyteklump, kan ikke forvente at det skal være/oppføre seg som et WF snøre heller

opp... ut igjenn .....bang ;D  lite grasiøst,... men drit effektivt i de situasjoenene der det trengs

har vurdert det nye snøret til Airflo selv....  kommer ikke til å bli mye brukt men hater skranglete overganger

(løkke til løkke prinsippet)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begge kutter bra igjennom tøffe værforhold en kaster griselangt med begge 2

har selv brukt Coastal mest mye penere presentasjon med Coastal , begge fisker bra..

men 40+ er litt tyngre mer slaskete men effektivt bedre på tyngre fluer enn Coastal

men hadde ikke erstattet Coastal med dette, men gjerne begge to til overlapping

dersom pengpungen hadde sagt ja go for it

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har et 40pluss på min 6er stang og på den måtte jeg bruke WF5 og det veide 16,2 gr. Fast int er tung. Veldig lettkasta snøre både til overhode og spey men det går litt uryddig i luften, Litt rølpete snøre men det kaster langt.

Mest passende beskrivelsen jeg har sett av dette snøret  ;D

Spot-on Robin  ;)

så du mener også lars at jeg bør gå for et wf 5#? det blir knall eller ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...