Gå til innhold

Sage SLT vs SP.


Hermann

Anbefalte innlegg

Gjest fredrik hoffmann

Noen som har noen meninger?

Hipp som happ egentlig.

Men SLT er gjerne firedelt med moderne holker, altså den ivaretar aksjonen i stanga bedre enn de gamle topover holkene. SLT'en kjennes også noe lettere ut under kasting, men det er mere en vanesak..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har noen meninger?

Hipp som happ egentlig.

Men SLT er gjerne firedelt med moderne holker, altså den ivaretar aksjonen i stanga bedre enn de gamle topover holkene. SLT'en kjennes også noe lettere ut under kasting, men det er mere en vanesak..

Godt svar! Helt enig.

Jeg liker begge og kommer aldri til å selge noen av dem.

Skulle jeg kjøpt meg en nå hadde det blitt SLT. Sage har ikke lenger GIV materiale på lager, og kan ikke reparere SP-stenger. Det hadde gjort meg en smule nervøs ute i felten...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ifølge Sage Repair Department, er det bare tull, Tmags. Jeg har vært i kontakt med dem 2 ganger, og begge gangene har dem bygd nye toppdeler til meg, og bekreftet at riktige materialer er brukt. Jeg merker iallefall ingen forskjell på stengene før og etter nye topper. Den eneste forskjellen er at bunndelen på 490' en er temmelig sol-bleket ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liker svarene jeg om de ikke gjør meg noe klokere. SP490 har jeg eid, og dum som jeg er, solgt. Men nå har jeg et godt tilbud på en SLT 590, som jeg da ikke har prøvd. Men jeg vet, at ligger den i nærheten av Sp, så er det for meg ei god stang. Jeg vet jo at Terje (Tørrfluepuristen) nevnte i en tråd at han synes SLT var bedre enn SP. Men han  regner jeg i grunnen ikke med siden han er som nybegynner å regne ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fredrik hoffmann

Liker svarene jeg om de ikke gjør meg noe klokere. SP490 har jeg eid, og dum som jeg er, solgt. Men nå har jeg et godt tilbud på en SLT 590, som jeg da ikke har prøvd. Men jeg vet, at ligger den i nærheten av Sp, så er det for meg ei god stang. Jeg vet jo at Terje (Tørrfluepuristen) nevnte i en tråd at han synes SLT var bedre enn SP. Men han  regner jeg i grunnen ikke med siden han er som nybegynner å regne ;D

Puristen er ikke på villspor for å si det sånn....  Begge er strøkne, men valget hadde falt på SLT for meg...  SLT er jo  også den som erstattet SP...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ifølge Sage Repair Department, er det bare tull, Tmags. Jeg har vært i kontakt med dem 2 ganger, og begge gangene har dem bygd nye toppdeler til meg, og bekreftet at riktige materialer er brukt. Jeg merker iallefall ingen forskjell på stengene før og etter nye topper. Den eneste forskjellen er at bunndelen på 490' en er temmelig sol-bleket ;)

Jeg fikk beskjeden fra Sage agenten her nede. Iflg ham er de i ferd med aa gaa tom for deler og materialer, og at de ikke kjoeper mer GIV. De har tydelivis loest det allikevel i ditt tilfelle, og det er jo topp.  <<l

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ifølge Sage Repair Department, er det bare tull, Tmags. Jeg har vært i kontakt med dem 2 ganger, og begge gangene har dem bygd nye toppdeler til meg, og bekreftet at riktige materialer er brukt. Jeg merker iallefall ingen forskjell på stengene før og etter nye topper. Den eneste forskjellen er at bunndelen på 490' en er temmelig sol-bleket ;)

Jeg fikk beskjeden fra Sage agenten her nede. Iflg ham er de i ferd med aa gaa tom for deler og materialer, og at de ikke kjoeper mer GIV. De har tydelivis loest det allikevel i ditt tilfelle, og det er jo topp.  <<l

Okei... da burde jeg kanskje sende inn SP`ene mine til vintern da, og få bygd et arsenal av deler :)

SLT 590 er ei vanvittig god stang, Hermann. Det er det ingen tvil om. Jeg har faktisk sikla litt på ei sånn ei sjøl også, som "reisestang". Det er ikke bare og bare å reise med 2-delte stenger støtt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...