Gå til innhold

Stangbygging


Knut M

Anbefalte innlegg

Har tenkt å bygge meg stang utover våren og lurer på om det er noen stenger som kan anbefales?

 

Jeg jobber selv litt i en sportsbutikk slik at jeg får varer fra AF(Guideline og G.Loomis) til innkjøpspris, og har hørt at både GL3 og IMX fra G.Loomis skal være bra stenger.

 

Men er også åpen for andre forslag.

 

Mvh, Knut Marius

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel snart 10 år siden jeg kjøpte en IMX klasse 4, og jeg bruker den faktisk enda, en gang imellom.....

 

Det er jo nå en god stund siden den gikk ut av salg, så du må jo være heldig hvis du får tak i emner til denne... MEN (!!!), det har blitt utviklet en god del nyheter siden IMX`en kom, så hvis du får alt fra AF til innkjøpspris (din heldiggris laugh.png' alt=':lol:'> ), så ville jeg anbefalt deg å sjekke ut noen andre av Loomis og Guideline-stengene. Regner jo med at du kan ta med stenger hjem fra der du jobber, og prøve selv.... ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har prøvd en del G.Loomis stenger i det siste,men G.loomis har bare to serier i blanks og de kalles Slate og Mahogany som er de samme stengene som GL3 og IMX.

 

Guideline har en serie i blanks og det er Salar,som kanskje ikke er egnet for en stang i klasse 4 som jeg har tenkt å bygge.

 

En mulighet er jo se om det kommer noen nye serier i blanks fra Guideline eller G.Loomis utover mot sommeren. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Ble nok ikke noen loomis stenger på meg. :(

 

Bestilte klinge og alt i januar/februar og fikk høre at det skulle komme innen noen dager, men tiden gikk og fikk stadig høre at det skulle komme snart.For ca. en uke siden manglet de bare snellefeste, som viste seg å være hardt å få tak i.Så siden AF ikke klarte å skaffe delene bestemte jeg meg for å avbestille det og bestille fra en annen plass.

 

Har nettopp bestilt Fenwick Techna AV(9fot klasse 4 4delt) fra gofishing.dk til 899.dkr :D ,+snellefeste,ringer,kork o.s.v.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har selv bygd et par Techna AV stenger i vinter #4 og #8 (i tillegg har et par kamerater bygd i klasse #3 og #5). Fenwick skal etter det jeg har hørt slutte med stangemner, og derfo rhar det vært litt billigsalg på disse emnene i det siste (selv betalte jeg 300,- per stk!).

 

4'ern er forholdsvis god å kaste med, men jeg synes kanskje den er litt i tyngste laget...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...