Gå til innhold

RENA: Min beste fiskekveld noensinne!


Skævvens_Mann

Anbefalte innlegg

Jada, jeg har vært en del turer i Renaelva med varierende resultater.

Jeg kom dit forrige onsdag kveld, elva var drithøy og vanskelig.

Lite vak og sporadisk fisk, men jeg fikk i hvertfall trent på kasteteknikk ;D

Natt til i går da jeg gikk langs elva etter kveldens fiske la jeg merke til at

vannstanden hadde sunket noe. Søndag morgen sjekket jeg igjen og jo,

elva var sunket betraktelig!

Været ble bare bedre og bedre, så jeg dro tidlig ut søndag ettermiddag, og takk for det.

Forholdene var aldeles nyyyydelige! Helt vindstille, lav elv, en del vak.

Fiska fra klokka fire ettermiddag, til halv elleve om kvelden. Jeg startet med våtflue siden vakene

hadde stilnet. Tenkte da at øretten tok noe under flata, ingen reaksjon. Bytta over til en vårflue som

STAFFAN skal ha all ære for, og fYYYY fAAAEN! Da skal jeg jaggu si dere at det begynte å VAKE,

men merkelig nok bare etter flua mi! Det var ellers lite vak å se. Jeg tok seks strake på litt over en time.

Roet ned litt med kaffe på kanten. For morro skyld bytta jeg flue til en caddis: Å i HELVETTE!

Det smalt igjen flere ganger, men som sagt lite vak uten om etter flua mooooi ;D

Tok nok en kafferest litt småskjelven som jeg var. For moro skyld bytta jeg igjen til

Staffanflua, Åååååååå......fyyyyyy....f.... Jeg måtte ta meg pauser for ikke å stresse meg sjøl!

Og slik fortsatte kvelden med små kaffe/dram-pauser. Det var bare en så aldeles nyyydelig kveld.

ALT KLAFFET!

Den minste var på 160GR, Den største på 1,7, og det var ØRRET! Største harr

veide 1,3, og det er SANT.

Jeg beholdt en ørret på ca 800GR, resten satt jeg ut igjen.

Jeg hadde dessverre ikke med meg noe kamera eller mobil da jeg er klok av skade

etter diverse mobildrukninger

Dette er det beste fisket jeg noensinne har opplevd, uansett ELV eller UTSTYR!

Jeg fikk totalt 9 aurer og 4 harr, på stort sett samma FLUA! Slå den!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fyflat.... Da fikk du gjort opp for den nymfeaura du mista på fredagskvelden også! ;) Jeg så at vannstanden minka med 10-15 cm på kort tid på dagen i går, og det var samtidig som at vi MÅTTE vende nesa hjemover. Nå ser jeg at elva har gått ned nærmere en meter på et døgn - ikke er det sunt, men så jææævla typisk at det skjedde akkurat når jeg hadde reist hjem igjen... Grattis med kongefiske  <<l

ps: du kan takke arbeidera ved Løpsjø-dammen, for her sto lukene på fullt gap

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fyflat.... Da fikk du gjort opp for den nymfeaura du mista på fredagskvelden også! ;) Jeg så at vannstanden minka med 10-15 cm på kort tid på dagen i går, og det var samtidig som at vi MÅTTE vende nesa hjemover. Nå ser jeg at elva har gått ned nærmere en meter på et døgn - ikke er det sunt, men så jææævla typisk at det skjedde akkurat når jeg hadde reist hjem igjen... Grattis med kongefiske  <<l

ps: du kan takke arbeidera ved Løpsjø-dammen, for her sto lukene på fullt gap

Næmen heisann.... ;D ;D

Så det er deg jeg traff i elva ja...hehe...

Man kan trygt si jeg fikk revansj på søndag, for makan til fiske med flue har jeg aldri opplevd.

Det var rett og slett perverst.... ;D. Synd dere ikke fikk med dere eldoradoet. Lykke til neste gang,

og skitt fiske videre.... ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fyflat.... Da fikk du gjort opp for den nymfeaura du mista på fredagskvelden også! ;) Jeg så at vannstanden minka med 10-15 cm på kort tid på dagen i går, og det var samtidig som at vi MÅTTE vende nesa hjemover. Nå ser jeg at elva har gått ned nærmere en meter på et døgn - ikke er det sunt, men så jææævla typisk at det skjedde akkurat når jeg hadde reist hjem igjen... Grattis med kongefiske  <<l

ps: du kan takke arbeidera ved Løpsjø-dammen, for her sto lukene på fullt gap

Næmen heisann.... ;D ;D

Så det er deg jeg traff i elva ja...hehe...

Man kan trygt si jeg fikk revansj på søndag, for makan til fiske med flue har jeg aldri opplevd.

Det var rett og slett perverst.... ;D. Synd dere ikke fikk med dere eldoradoet. Lykke til neste gang,

og skitt fiske videre.... ;D

Det var nok bror min(Håkon) du prata endel med, men jeg sto lenger ned i elva og hadde full oversikt over plaskinga og hendelsen ;) Banninga di var forresten lengendarisk  ;D Ja, vi får satse på at det klaffer neste gang! Enda en gang grattis med kongefiske  :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis!

Jeg og Stein var der også.. Elva gikk ned noe inn i helvette i går. fra 11 på dagen. Værste jeg har sett. helt latterlig.. gikk vel ned med ca 70cm..

Men det var noe fisk som vaket alikevel... men endel husbyggere gikk til H..

Interessant....

Opplevde dere det samme som meg? Jeg fiska hele lindstad nedover til Laila og Paul...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...