Gå til innhold

Glomma, 18 september


BjørnarF

Anbefalte innlegg

Etter mye jobbing og lite tid til å fiske sa plutselig min bedre halvdel "Ta deg en tur nå i dag, kjære". Jeg var selvfølgelig ikke tung å be. Satte meg i bilen, var fremme ved Glomma litt nord for Elverum ca 1300.

 

Første kaste og første harr på vei inn :D For en herlig start for en som ikke har fiska på 2-3 uker.

DSC01842.jpg

 

Tok altså 2 harr kjapt. På fortynga nymfe. Men på stilla nedenfor så vaket det jevnt og trutt. Der ble det 8 som den under på omtrent like mange kast :) Artig å ta fisk på tørt igjen!

DSC01857.jpg

 

..og uti med seg igjen! Ses neste sommer!

DSC01858.jpg

 

Noen bilder av elva.

DSC01847.jpg

 

DSC01852.jpg

 

 

Dette må vel kalles høstens vakreste eventyr...hvertfall for lille meg ;)

 

mjoff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jazz går det lite i gitt...

 

Du ha kanskje ikke så mye overs til harrfiske du? Vel for meg så er det konge at jeg kan ta fisk på tørrfluer langt utover høsten :D I fjor ble siste tur etter harr 4 oktober, men man kan fiske etter den til isen kommer.

 

Så i stedet for å sitte inne å sture fordi ørreten er fredet så fisker man i vei!

 

mjoff

- now playing STONEGARD - Barricades

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var en tur i G lågen idag. Masse liv å bra fiske :D Litt mye småharr,men fikk jaggu en på 700g.

Harren er kanskje ikke like kresen som ørretten, men veldig morro fordet!

Glad jeg kan nyte fiske å friluftsliv selv om ikke turen og fisket ble helt det samme som i tørrfluelandet eller i Flyt av Lars Lenth for de som har lest den. 8);)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...