Gå til innhold

Nymfer til sær stor ørret


Anbefalte innlegg

irriterer meg grønn over noen ørreter som "bare står der" og gir f i alle døgnfluene som kommer på overflata.

man ser de stå bevege seg og snappe nymfer her og der til siden.

traff på en sånn fisk senest igår , prøvde det lille jeg hadde av nymfer, men uten resultat, sto ikke langt fra denne rakkeren heller da jeg oppdaget den.

prøvde og kaste ett godt stykke ovenfor fisken for og la nymfa synke langt nok ned til fisken, både deaddrift og prøvde og bevege nymfa også over hode på den.

bandt til og med på en streamer og dro over hode på den uten att den var gira.

så ,noen tips til god nymfer til slike sære fisker?:)

må ha noen på lager til neste tur :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du sikker på at du kom ned til fisken, at du fikk et naturlig driv, og at den ikke tok nymfa uten at du merka det? ;) Hvis du hadde øyekontakt med "agnet" hele veien så kan du se bortifra spørsmåla.. Eller kanskje du har skremt den på noen måte? Fortom, skygge, plask? Det er vel ikke akkurat sannsynlig hvis du ser den står på og eter, men... Jeg ville jo først og fremst prøvd insekter som er aktuelle, og jeg er sikker på at du veit hva som er aktuelt i dine elver på denna tida av året! :) Hvis ikke så kan du jo som du gjorde, prøve å trigge den med noe helt annet, en attraktor av et slag. En ting er sikkert, sånne opplevelser legger igjen mange spørsmål. Bilder av fluer skal jeg prøve å bidra med lenger utpå vintern

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tips :)

var noen ignita og baetis som klekka, så man skulle tro det var det den tok nymfer av, hvis det ikke var myggpupper den tok.

prøvde div små nymfer men den var ikke gira på det...mulig det bare var att jeg ikke fikk dem ned til fisken selv om noen av dem hadde kulehode.

eller att jeg ikke fikk rette drivet, den har jo allverden av tid til og studere alt som kommer drivende så det skal nok noe til før den gidder og ta....

jeg så fisken godt der den sto på grunt vann så fulgte mest på fisken når nymfene kom over den, rikka seg ikke heller :(

får bare binde opp flere og prøve ut mere, den står nok der enda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mulig den var skremt? Men prøvde du muddler a?

Du tar den neste gang  <<l

Mulig det att den hadde sett meg og ble skeptisk kanskje  8)

Ja irriterer meg slike fisker, hatt mange timer på slike sære nymfeknaskere i sommer som jeg har spotta  <<l

Nei må binde meg noen muddlere, får igjen nå for att jeg ikke fyllte opp igjen boksen i vinter  :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mulig den var skremt? Men prøvde du muddler a?

Du tar den neste gang  <<l

Mulig det att den hadde sett meg og ble skeptisk kanskje  8)

Ja irriterer meg slike fisker, hatt mange timer på slike sære nymfeknaskere i sommer som jeg har spotta  <<l

Nei må binde meg noen muddlere, får igjen nå for att jeg ikke fyllte opp igjen boksen i vinter  :P

Ser den. Har hatt mange slike stunder i Renaelva, hvor fisken bare nekter å supe seg i mine fluer. Jeg har altfor få i boksen min selv..  :-\

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...