Jump to content

Recommended Posts

Posted

Har fått hendene på et emne der det har blitt festet ringer som har blitt fjernet igjen. Hvordan fjerner jeg lakkrestene uten å skade emnet?

Tenker å feste ringene på med Bug Bond siden jeg aldri har montert ringer med tråd før og ikke har snurrestativ.

Snellefestet er allerede montert, men for trangt for Lamson-snella mi. Skal jeg meisle det ut?

Posted

Jeg ville nok brukt en skalpell og fint sandpappir forsiktig for å fjerne lakk.

Bruk tråd, det blir finest. Du trenger ikke surrestativ, bare legg tråden gjennom en bok og sett noe litt tungt oppå slik at du får passe motstand.

Hvis snellefestet er av tre ville jeg forsøkt å pusse det ned med sandpappir.

Posted

Hva med Aceton? Funka for meg på ei stang jeg monterte. Er usikker på om det kan svekke stanga da, så ville nok hørt med produsent dersom det er ei dyr stang.

Posted

Stanga er ikke dyr og jeg bryr meg ikke særlig hvordan den ser ut. Syns resultatet med bug bond såg bra ut på youtube.. snellefestet er av tre, men jeg kan ikke pusse fremme under korken. Om det ikke ser bra ut spiller ingen rolle da snellefoten vil dekke det.

Posted

For og fjerne gammel lakk varm forsiktig opp med en ligther ca.1-2 sek og skrap vekk med neglen.

Skalpel er ikke bra,fort gjort og glippe litt.

Bug bond hefter ikke bra, men ja det fester ringen.

• Create New...